۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۶۰۲۶
استاد حوزه علمیه:

روزه خواری علنی توهین به مکتب و امت اسلامی است

روزه خواری علنی توهین به مکتب و امت اسلامی است
حجت الاسلام مظفری میانجی گفت: روزه خواری علنی نه تنها توهین به مکتب اسلام بلکه توهین به باورها و مقدسات امت اسلامی است.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات علوی گرگانی و شبیری زنجانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فضائل ماه مبارک رمضان، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: خواب روزه دار عبادت پروردگار و نفس هایش ذکر الهی است.

وی افزود: چنانچه مختصر تاملی داشته باشیم به عظمت این ماه مبارک پی خواهیم برد و خواهیم دانست که هیچ یک از ایام سال از چنین قداستی برخوردار نیست. اگر ما به کنه مطلب برسیم در تقرب به سوی همه‌ خوبیها که در راس آن، خالق همه خوبی ها قرار دارد سعی خواهیم کرد گوی سبقت را چه در کارهای انفرادی اعم از  عبادت ها و چه در کارهای اجتماعی، منجمله خوش خلقی و خوش رفتاری و گره گشایی از مشکلات هم نوع از دیگران برباییم.

حجت الاسلام مظفری میانجی روزه خواری علنی را نه تنها توهین به مکتب اسلام بلکه توهین به باورها و مقدسات امت اسلامی دانست و عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان حتی کسانی که عذر شرعی دارند و نمی توانند روزه بگیرند حق آن که در ملأ عام روزه خواری کنند را ندارند.

نماینده حضرات آیات علوی گرگانی و شبیری زنجانی ادامه داد: کسانی که نمی توانند روزه بگیرند نباید از حسنات این ماه بافضیلت غفلت کنند یکی از کارهای توصیه شده در ماه مبارک رمضان انفاق دادن و گره گشایی از مشکلات برادران دینی است.

وی اضافه کرد: همچنین انسان با افطاری دادن به دیگران می تواند اجر و پاداش روزه دار را نصیب خود کند، رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: هر که روزه داری را افطاری دهد نظیر پاداش وی دارد؛ البته ناگفته نماند که منظور از افطاری ولیمه آنچنانی نیست، حد وسع فرد ولو با یک دانه خرما هم می توان افطاری داد.

حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه انسان در عالم دنیا با فقر و ثروت آزمایش می شود، خاطرنشان کرد: در قیامت نه تنها مال حرام بلکه نعمت‌های حلال نیز مورد محاسبه قرار می گیرند بنابراین می طلبد اغنیا به فکر فقرا و اقشار ضعیف جامعه باشند و از کمک کردن به آنان غفلت نکنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات