۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۵۴۶۶

سایه جنگ اقتصادی آمریکا بر رمضان مردم سوریه

سایه جنگ اقتصادی آمریکا بر رمضان مردم سوریه
مردم سوریه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برای استقبال از این ماه و خریدهای مرتبط به تکاپو افتاده اند، ولی تحریمهای اقتصادی آمریکا آنان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، بحران در سوریه با وجود این که زندگی برای مردم را نسبت به گذشته سخت کرده است، ولی آنان همچنان به برخی آداب و سنن ماه مبارک رمضان پایبند هستند و به عبارتی بحران نتوانسته این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد.

بازارهای قدیمی و سنتی مواد غذایی سوریه و سایر عطاری ها و بقالی ها این روزها مقادیر زیادی تمرهندی خشک شده را همراه با شربت و خرما در برابر محل های کسب و کار خود قرار داده و توجه مشتری ها را که در حال گشت و گذر همراه با خانواده برای خرید ماه رمضان هستند، جلب می کنند.

در این میان مردم سوریه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برای استقبال از این ماه و خریدهای مرتبط به تکاپو افتاده اند، ولی تحریمهای اقتصادی آمریکا آنان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در همین حال نباید فراموش کرد که در ماه مبارک رمضان امسال نیز هستند هنوز خانواده هایی که در سوریه به خاطر نبود امنیت در برخی مناطق شمال غربی و شرقی مجبور به اقامت در اردوگاه ها و چادرهای مخصوص آوارگان هستند و باید روزه داری خود را به جای زیر سقف خانه به خاطر حضور تروریست ها در سال های اخیر و ناامن کردن این کشور در چادرها و یا اردوگاه ها در کنار کودکان خود افطار کنند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات