۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۰۴۸۸۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
اعزام هزار و ۶۱۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع و برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در راه رقابت مرحله کشوری عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از اعزام هزار و 610 زائر خراسان شمالی به حج تمتع سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب 10 کاروان اهل تشیع و یک کاروان اهل سنت که شامل 85 زائر می شود، راهی سرزمین وحی می شوند.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق اعزام های استان اعلام نشده است، افزود: نخستین اعزام کاروان های کشوری از نیمه دوم تیرماه سال جاری آغاز می شود.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، از آغاز واریز مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع هم خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی و تمهیدات اندیشیده شده، هزینه سفر حج 98 در دو مرحله از متقاضیان دریافت می شود که واریز مرحله اول در اسفند ماه سال گذشته انجام گرفت و واریز مرحله دوم هزینه سفر نیز از امروز دهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت 10 روز انجام می پذیرد.

برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در راه رقابت مرحله کشوری

تعداد ۹ تن از قاریان و حافظان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی برای رقابت در مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری مدهامتان به مشهد اعزام می شوند.

هاشم شیرازیان، مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات 450 نفر از قاریان، حافظان، مؤذنان و نیز هنرمندان قرآنی ثبت نام کردند که در نهایت 9 نفر از استان به مرحله کشوری راه یافتند.

شیرازیان همچنین خبر داد: برگزیدگان مرحله استانی برای کسب رتبه برتر کشوری این جشنواره در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و تحقیق، حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل رقابت می کنند.

مساجد بجنورد میزبان شهردار و اعضای شورای شهر می شود

به مناسبت روز ملی شوراها، شهردار بجنورد و اعضای شورای شهر به مدت پنج شب با حضور در مساجد محلات حاشیه شهر پاسخگوی سئوالات مردم می شوند.

واحد ارتباطات شهرداری بجنورد اعلام کرد: به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها، اعضای شورای اسلامی شهر به همراه مدیران شهرداری در مساجد شهر حضور پیدا خواهند کرد تا در نشستی صمیمانه و بدون واسطه با شهروندان و اهالی محلات در حوزه مدیریت شهری بحث و گفت و گو کنند.

بر اساس این خبر؛ این برنامه همزمان با نماز مغرب و عشاء آغاز می شود و نخستین برنامه دوشنبه شب گذشته در مسجد کوی صادقیه اجرا شده و چهار شب دیگر ادامه دارد.

٧٣٢ جلد کتاب به مناطق روستایی استان اهدا شد

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اهدا ٧٣٢ جلد کتاب به مناطق روستایی این استان خبر داد.

رضا رضایی با اعلام این خبر افزود: ٧٣٢ جلد کتاب با ٣٤٤ عنوان به ارزش ١١٠ میلیون ٦٠٠ هزار ریال به مناطق روستایی تیتکانلو فاروج و محمد آباد مانه و سملقان اهدا شده است.

وی اظهار کرد: ٦٧٢ جلد کتاب با ٣٠٠ عنوان  به ارزش ٩٤میلیون و ٤٣٠ هزار ریال به منظور تجهیز کتابخانه شهر تیتکانلو اهدا شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات