۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۴۷۳۸

واکنش «العربیه» به اظهارات ضدسعودی مفتی لیبی

واکنش «العربیه» به اظهارات ضدسعودی مفتی لیبی
یک شبکه سعودی در واکنش به اظهارات ضدوهابی مفتی لیبی اعلام کرد که وی مفتی گروه های تندرو است و اساسا از مقام إفتاء عزل شده است!

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه سعودی العربیه در واکنش به اظهارات ضدسعودی «الصادق الغریانی» مفتی لیبی  اعلام کرد که وی مفتی گروه های تندرو در لیبی است که اکنون از مقام إفتاء عزل شده است!

این شبکه خبری مدعی شد که الصادق الغریانی در لیبی طرف تروریسم را گرفته است.

الصادق الغریانی اخیرا طی پیام ویدیویی با بیان اینکه هیچ نقطه از کره خاکی از فساد رژیم آل سعود خالی نیست، از مردم کشورش خواست به منظور عدم حمایت از این رژیم آدمکش، بیش از یک بار به حج و عمره نروند.

الغریانی همچنین از مردم لیبی خواست تا از ژنرال خلیفه حفتر که با پول و سلاح عربستان در حال حمله به طرابلس است، حمایت نکنند. وی همچنین فتواهای مفتیان سعودی را گمراه کننده توصیف کرد.

 عربستان، مصر و امارات که دشمنی سختی با اخوان المسلمین دارند، از خلیفه حفتر رقیب اسلامگرایان، حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند که در این میان نیز فرانسه و آمریکا به جمع این دو کشور عربی پیوستند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌های لیبی که حفتر به آن دامن زده است، به بیش از ۲۲۰ کشته و بیش از هزار زخمی رسید./983/ب

ارسال نظرات