۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۴۵۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمين ملكي:

ارتباط نزدیک اساتید با مراجع از سنت های حوزه است

ارتباط نزدیک اساتید با مراجع از سنت های حوزه است
معاون تهذیب حوزه های علمیه ارتباط تنگاتنگ مراجع با استادان حوزه را دارای ثمرات ارزشمند خواند و این موضوع را یک سنت دیرینه در حوزه ها خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حمید ملكي معاون تهذیب حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست صميمي جمعی از استادان حوزه با حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي را مورد توجه قرار داد و گفت: از اينگونه جلسات در حوزه وجود داشته است؛ اميدوارم مراجع چنين جلساتي را مانند گذشته ادامه دهند و انس و الفت بين مراجع و اساتيد حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين ملكي با اشاره به سخنان حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در اين جلسه گفت: اين گونه جلسات احياگر سنت‌هايي است كه در حوزه وجود داشته است.

معاون تهذيب حوزه‌هاي علميه ادامه داد: هميشه بين مراجع و اساتيد سطوح عالي و ديگر اساتيدي كه در حوزه تدريس مي‌كردند ارتباط تنگاتنگي وجود داشته است و تجربيات اين بزرگواران منتقل مي‌شد؛ خواسته‌هاي اساتيد از مراجع مطرح مي‌شد و مراجع پاسخ‌هاي لازم را بيان مي‌كردند و نكاتي نيز از سوي مراجع براي اساتيد مطرح مي‌شد. اين جلسه با همين فضاي سنتي حوزه‌هاي علميه برگزار شد و همه از آن استفاده كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ملكي با توجه به اينكه اينگونه جلسات مراجع بزرگوار با اساتيد و اساتيد با مراجع بزرگوار ارتباط تنگاتنگي بين اين بزرگواران به وجود مي‌آورد پيشنهاد داد: اينگونه جلسات و تعاملات مانند گذشته در بين اساتيد و مراجع وجود داشته باشد تا انس و الفتي كه وجود داشته است روز افزون شود و طلبه‌ها بتوانند بهره بيشتري ببرند.

مدير مدرسه علميه امام كاظم (ع) افزود: اميدواريم همين فضا در حوزه كما في السابق ادامه پيدا كند و اساتيد در محضر مراجع بزرگوار از اندوخته‌ها و تجربيات آن بزرگواران استفاده كنند و اين تجربيات خوب را به طلبه‌هايي كه در درس آن عزيزان شركت مي‌كنند انتقال دهند./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
 
محمود لطیف
ارسال نظرات