۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۲۸۵
امام جمعه بجنورد:

عالم متعهد متخصص ثمره علم همراه با معنویت و اخلاق است

عالم متعهد متخصص ثمره علم همراه با معنویت و اخلاق است
امام جمعه بجنورد گفت: اگر در کنار علم و پژوهش، معنویت و اخلاق قرار بگیرد عالم متعهد و سودمند تربیت می‌کند؛ در غیر این صورت چنین فردی دزد با چراغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: باید حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در کنار علم، معنویت و اخلاق را هم مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه علم تنها و اخلاق تنها کافی نبوده و در حکم پرنده یک بال هستند، افزود: اگر در کنار علم و پژوهش، معنویت و اخلاق قرار بگیرد عالم متعهد و سودمند تربیت می‌کند؛ زیرا چنین عالمی علم خود را در مسیر رشد جامعه قرار می‌دهد در غیر این صورت چنین فردی دزد با چراغ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: امسال بحث تولید علم و پژوهش و معنویت و اخلاق را در سرلوحه خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تولید علم ما را در جهان به‌اندازه‌ای بالا برد که شش کشور مجبور شدند با ما پای میز مذاکره بنشینند که این به معنای شخصیت و جایگاه است.

وی با بیان اینکه افزایش علم عزت و اقتدار انسان را بالا برده و وابستگی‌ها را نسبت به کشورهای خدعه گر کم می‌کنند، تصریح کرد: دیگر بر همگان روشن شده که اروپا و آمریکا برای ما دل نمی‌سوزانند؛ ازاین‌رو باید به توان و توانمندی خود تکیه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجویان در اجرای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه می‌تواند غیرت‌ها و همت را برانگیزاند تا امسال در دانشگاه‌ها شاهد تحول بوده و چند گام در حوزه علم و اخلاق جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از دانشگاهیان خواست توصیه‌های اول و دوم از توصیه‌های هفت‌گانه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده و برای تحقق آن‌ها تلاش کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات