۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۰۰۹۲۷
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

برخی اختلاس‌ها به دلیل بی توجهی به آموزش و پرورش است

برخی اختلاس‌ها به دلیل بی توجهی به آموزش و پرورش است
حجت الاسلام عبادی گفت: آموزش و پرورش خوب تغذیه نمی‌شود و در نتیجه نیروی خروجی از آموزش و پرورش اختلاس گر خواهد شد و برخی اختلاس‌ها نیز به دلیل فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی مردم در خراسان جنوبی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه باید خراسان جنوبی غیربرخوردار محسوب شود تا بتوان بهتر از اعتبارات بهره مند شد، گفت: در مجموع وضعیت جاده‌های استان مناسب نیست و امیدواریم با اختصاص اعتبار مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: راه آهن یکی از خواسته‌های اصلی مردم استان است و راه‌آهن شرق اهمیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و با هیچ راه آهن دیگر در کشور قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: راه آهن خراسان جنوبی نزدیک‌ترین محل ترانزیت به آسیای میانه است و قدرت دیپلماسی ما با این راه آهن درسطح کشور بالا می‌رود اما نمی‌دانیم چرا نسبت به این راه آهن بی مهری می‌شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور در جلسه اخیر گفت از ابتدای دولت تدبیر و امید پنج راه آهن اولویت ما بوده اما تمام این راه آهن‌ها همه با هم از نظر اهمیت به این راه آهن نمی‌رسد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پنج راه آهن هم تنها برای شمال و غرب و شمال غرب است و قسمت شرق کشور راه آهن وجود ندارد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: خشکسالی امان مردم در خراسان جنوبی را بریده و مهاجرت در روستاها بالا است و 35 درصد از افراد در حاشیه مشهد از خراسان جنوبی هستند.

وی به آبرسانی 485 روستای استان با تانکر اشاره کرد و خطاب به نوبخت گفت: شما روستایی رفتید که ببینید درخت و کشتزار نداشته باشند؟ این روستاییان با فرهنگ و نجابت هستند و تنها با یارانه 45 هزار تومانی زندگی می‌کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان جنوبی با بحران مهاجرت روبرو است، افزود: شهرستان نهبندان یکی از محروم‌ترین شهرها است که رهبر معظم انقلاب به این شهر توجه ویژه‌ای داشتند و فولاد قاینات نیز همچنان تعطیل است.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش تربیت نیروی متخصص است و آموزش و پرورش خوب تغذیه نمی‌شود و اعتبار خوبی به آن اختصاص نمی‌دهیم و در نتیجه نیروی خروجی از آموزش و پرورش اختلاس گر خواهد شد و برخی اختلاس‌ها نیز به دلیل فرهنگ است و آموزش و پرورش با اعتبارات قطره چکانی نمی‌تواند در فرهنگ کار کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات