۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۶۰۰۴۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بودجه‌ حوزه های علمیه از دانشگاه تهران کمتر است

بودجه‌ حوزه های علمیه از دانشگاه تهران کمتر است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بودجه‌ای که به تمام حوزه‌های علمیه می‌رسد حتی از دانشگاه تهران نیز کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مدیر و کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه استان اظهار داشت: بشر مانند حیوانات و چه بسا از حیوانات نیز بدتر درنده شده و انواع و اقسام جنایت‌‌ها را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این جنایت‌ها و مکر و حیله‌ها، دور شدن از تعلیمات انبیای الهی است، گفت: متاسفانه بسیاری از افراد چشم و گوش خود را به روی حقایق بستند و هیچی را نمی‌شنوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنقدر در جوامع بشری پارازیت وجود دارد که برای علم دین ارزشی قائل نیستند و در آموزش و پرورش نیز پایین ترین اولویت را به آن می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: علما و روحانیان و فرهیختگان باید وارد میدان شوند و تعلیمات دین را آموخته و به دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که به تمام حوزه‌های علمیه می‌رسد حتی از دانشگاه تهران نیز کمتر است و آن چیزی که به حوزه‌های علمیه داده می‌شود با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه برخی بر علیه حوزه‌های علمیه حواشی ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام طلاب و روحانیون که وارد حوزه علمیه می‌شوند را باید مانند شهید مطهری به آن‌ها نگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: روحانیان کار بسیار مهم و ارزشمندی دارند و آن‌ها سربازان امام زمان(عج) هستند./9314/‌پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات