۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۲۶۹
آیت الله مصباح یزدی:

برخی باورشان شده که برای حل مشکلات باید با آمریکا سازش کرد

برخی باورشان شده که برای حل مشکلات باید با آمریکا سازش کرد
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر شناخت دشمن و حربه های آن گفت: برخی در اثر غفلت از مبادی باورشان شده که باید با آمریکا سازش کرد تا مشکلات حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، گفت: کسی که هدفی را دنبال می کند ابتدا باید هدف و مقصد خود را بشناسد و ارزش رسیدن به هدف را ارزیابی کند.

وی افزود: باید بررسی شود برای رسیدن به مقصد چه راهی را باید طی کرد و انسان باید مطمئن شود که می تواند خود را از انحراف در مسیر حفظ و با دشمن مقابله کند، این موضوع در مسائل فردی و اجتماعی زندگی انسان مطرح است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مقصد نهایی انسان قرب الهی است، اظهار داشت: راه رسیدن به مقصد، بندگی خدا است و کسی جز از این طریق به سعادت و مقصد نمی رسد.

وی ادامه داد: شیطان دشمن قسم خورده انسان است و کمین کرده تا انسان ها را از مسیر صحیح منحرف کند، جامعه هم برای رسیدن به سعادت باید دشمن و حیله های آن را بشناسد و با آن ها مقابله کند، خطرهای شیطان برای افراد دو دسته است، یکی دسته از خطرات به صورت مستقیم در دل انسان است اما یک دسته از خطرات وسوسه های نفسانی است که مقدمه کار خارجی می شود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که شیطان اعتقادات انسان را متزلزل می کند، ابراز داشت: کمترین کاری که شیطان در این زمینه انجام می دهد این است که انسان را مشغول به کارهایی می کند که انسان را غافل کند.

وی عنوان کرد: خیال پردازی و آرزوهای بی منطق و نامعقول انسان را غافل می کند و انسان توجه ندارد که عمر خود را بیهوده از بین می برد، کار دیگری که شیطان با قلب انسان می کند ایجاد سوء ظن نسبت به دیگران و حسد است.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: توجه به عظمت و آثار قدرت الهی و نعمت های خداوند متعال راه مقابله با القائات شیطانی است، شیطان انسان را فریب می دهد تا او را مرتکب گناه کند اما اگر انسان یاد خدا باشد و ذکر خدا بگوید اجازه نمی دهد که شیطان زمینه غفلت او را فراهم کند.

وی اضافه کرد: جامعه انقلابی ما باید اهداف خود را بشناسد تا این هدف ها با اهداف جامعه مادی و کافر اشتباه نشود، باید بدانیم برای چه انقلاب کرده ایم؟ گاهی اشتباه کرده و تصور می کنیم راه پیشرفت همان راهی است که کشورهای به اصطلاح پیشرفته رفته اند که روزانه علنا ده ها جنایت انجام می دهند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که برخی می گویند برای پیشرفت کردن باید مانند کشورهای دیگر باشیم، گفت: آیا واقعا اینگونه است؟ امروز باید دشمن و حربه های آن را به خوبی بشناسیم، برخی در اثر غفلت از مبادی باورشان شده که باید با آمریکا سازش کرد تا مشکلات حل شود.

محمد قمین
ارسال نظرات