۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۰۰۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف و نهی از منکر راهکار مقابله با فساد در کشور است

امر به معروف و نهی از منکر راهکار مقابله با فساد در کشور است
حجت الاسلام محبی نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر را راهکاری برای مسدود کردن فساد در جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امروز در ششمین نشست مجمع دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: با کمپینی که بنده و حجت الاسلام والمسملین قمی به راه انداختیم خود را آماده شنیدن امر به معروف و نهی از منکر مردم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و حکومت هستند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان باید از طریق کار فرهنگی در کشور نهادینه شود، ما امروز با این فرهنگ سازی می خواهیم وظیفه مسلم قوه قضاییه و نیروی انتظامی را بر عهده مردم قرار دهیم.

حجت الاسلام محبی امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان را مهمترین اولویت این ستاد بر شمرد و عنوان کرد: این ستاد ترویج فرهنگ مسؤولیت پذیری مردم را اولویت دوم خود قرار داده است.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید به جناح بندی‌های سیاسی تبدیل شود، اظهار داشت: همه مسؤولان می توانند در این کمپین شرکت کنند و این امر مستلزم آن است که سازوکاری برای بیان امر به معروف مردم طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به حاکمیت حساسیت داشته باشند تا فساد در جامعه فراگیر نشود، گفت: وجود مسؤولان فاسد در جامعه خود عاملی است تا مردم و جامعه فاسد شوند چرا که ظاهر مردم باطن مسؤولان است بنابراین اگر مسؤولان اصلاح شوند مردم نیز اصلاح می شوند.

حجت الاسلام محبی نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر را راهکاری برای مسدود کردن فساد در جمهوری اسلامی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مقدمه شفاف سازی است تا از این طریق فساد و تباهی در جامعه ریشه کن شود.

امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه انسان نباید از انجام امر به معروف و نهی از منکر واهمه داشته باشد، تصریح کرد: با فرهنگ سازی انجام امر به معروف و نهی از منکر باید لکنت را از مردم بگیریم تا با طیب خاطر به انجام این امر الهی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فساد در حاکمیت منجر به ساقط شدن جمهوری اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت عملی در جامعه اجرا شود و امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان باید جزء فرهنگ جامعه قرار گیرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات