۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۹۹۰۹۹
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی:

امکانات و پیشرفت های کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

امکانات و پیشرفت های کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست
حجت الاسلام مشرفی گفت: امروز ایران با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و امکانات مانند بهداشت، برق، گاز، آب و مخابرات به اقصی نقاط روستاها رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از اینگونه جلسات، فعال شدن مساجد از حیث فرهنگی و منور شدن این پایگاه‌ها است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست و امروز امکانات مانند بهداشت، برق، گاز، آب و مخابرات به اقصی نقاط روستاها رسیده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: طی چهار دهه گذشته تاکنون به طور میانگین در هر دهه 40 مسجد و نمازخانه اهل سنت در استان احداث شده است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: در قبل از انقلاب اسلامی تعداد 90 مسجد و نماز خانه اهل سنت در جنوب خراسان وجود داشت که از این تعداد نیز 40 مسجد بعد از انقلاب تجهیز و توسعه یافته است.

وی ادامه داد: همچنین پنج مدرسه علمیه اهل سنت در استان وجود دارد که از این تعداد دو مدرسه علمیه خواهران و سه مدرسه علمیه برادران است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه 42 استاد، 128 طلبه برادر و 80 طلبه خواهر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: یک هزار و 253 پرونده کاغذی از طلاب، مساجد و موضوعات متفرقه تشکیل داده شده است.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: تعداد 247 مسجد اهل سنت در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 220 مسجد فعال و مابقی نیمه فعال است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات