۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۹۸۹۷۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

فضای جامعه باید محیطی برای رشد علمی و شخصیتی زنان باشد

فضای جامعه باید محیطی برای رشد علمی و شخصیتی زنان باشد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فضای جامعه اسلامی باید محیطی باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری زن در آن فضا رشد علمی و شخصیتی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش مطلع عشق که ویژه طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در استان برگزار شد، به تبیین شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

وی افزود: رسول گرامی اسلام خطاب به امام علی (ع) می‌فرماید: «یا علی انت قائد المؤمنین الی الجنه یوم القیامه و فاطمه تقود المؤمنات الی الجنه یوم القیامه»؛ یعنی روز قیامت امیرالمؤمنین مردان مؤمن را و فاطمه زهرا سلام الله علیها زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: آنچه در دنیا و آخرت حضرت فاطمه زهرا (س) را هم سنگ و هم‌کفو امیرالمؤمنین (ع) قرار داده در وهله نخست روحیه معنوی و ایستادن ایشان در قله رفیع بندگی و عبودیت است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید گفت مقامات اجتماعی، انقلابی و جهادی دخت نبی مکرم اسلام از چشمه معنویت و عبودیت این بانوی بزرگوار جوشیدن می‌گیرد.

حجت الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر الگوبرداری بانوان جامعه به‌ویژه خواهران طلبه از حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: فضای زندگی طلبگی باید محیطی باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری زن در آن فضا رشد علمی و شخصیتی پیدا کند.

وی ادامه داد: این فضا باید به‌گونه‌ای باشد که در آن بانوی مسلمان رشد اخلاقی و سیاسی یافته و در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم به‌عنوان یک زوج مجاهد ایفای نقش کند و در عین حال این زن، همچنان زن باقی بماند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بانوان جامعه ما باید تلاش کنند با الگوبرداری از سبک و سیره فاطمی در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی، نقش شایسته خود را در اعتلای فکری و فرهنگی فرزندان این کشور و انقلاب و نظام اسلامی به درستی ایفا کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات