۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۷۲۴
سعیدی در گفت‌وگو با رسا:

حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان جامعه است

حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان جامعه است
نماینده مجلس شورای اسلامی از دست اندرکاران نهاد‌های دینی درخواست کرد با معرفی حضرت فاطمه (س) ایشان را به زنان و دختران جوان بیشتر بشناسانند.
فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره لزوم توجه زنان جامعه به شخصیت حضرت فاطمه (س)، گفت: در ایران که یک کشور اسلامی است، نماد روز زن با ولادت حضرت زهرا (س) متقارن می‌شود. همین تقارن نشان می‌دهد که بانوان جامعه اسلامی باید چه شخصیتی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: یک بانو باید در مسائلی همچون فرزند داری، رابطه با والدین، همسرداری و حضور در اجتماع همواره به سیره اخلاقی حضرت فاطمه (س) مراجعه کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شأن نزول سوره مبارکه «کوثر» بیان داشت: حضرت زهرا (س) چنان مقامی دارد که در قرآن کریم یک سوره به احترام ایشان وجود دارد. این بانوی گرامی اسلام کوثر است، اگر کسی بداند کوثر چه معنایی دارد، قطعا از برکت وجود ایشان بهره خواهد برد. حضرت فاطمه(س) ادامه دهنده راه پدر گرامی خود شد و ثابت کرد که حضرت محمد (ص) ابتر نیست و بلکه دشمنان وی ابتر بودند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی به شخصیت عظیم حضرت زهرا (س) گفت: نهاد‌های فرهنگی، رسانه‌های مختلف به خصوص رسانه ملی و حتی نهاد‌های حوزوی هنوز نتوانسته‌اند گوهر وجودی بانوی گرامی اسلام را به مردم بشناسانند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) دقیقا همان الگویی است که یک بانوی جوان در جامعه امروز احتیاج دارد. حضرت علی (ع) نیز به عنوان یک مرد کامل باید مورد توجه آقایان در جامعه باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش و تمام نهاد‌های مسؤول در امر آموزش موظف هستند ابعاد مختلف شخصیت بانوی اسلام را به مردم معرفی کنند و در همین راستا باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

سعیدی با تاکید بر مقدس بودن امر حجاب، اظهار داشت: قطعا حجاب یک امر مقدس است و باید یک بانوی مسلمان حجاب خود را حفظ کند، اما این موضوع تنها نیمی از سلامت جامعه را تامین می‌کند و مردان نیز باید در نگاه و رفتار خود عفت داشته باشند.

وی تصریح کرد: یک مرد حق ندارد به زنان نگاه غیر معمول داشته باشد و خدای ناکرده زنان را با ایجاد زمینه به گناه بکشاند.

سعیدی در پایان گفت: بنده از مسؤولان نهاد‌های دینی و دست اندرکاران حوزه فرهنگ می‌خواهم با تبیین شخصیت والای حضرت زهرا (س) ایشان را برای جامعه زنان و به خصوص دختران به عنوان بهترین الگو معرفی کنند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات