۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۸۱۵۸
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

فعالیت در حوزه، اعتقادی و بر مبنای تفکر جهادی است

فعالیت در حوزه، اعتقادی و بر مبنای تفکر جهادی است
حجت الاسلام صالحی گفت: کار و فعالیت در حوزه علمیه اعتقادی است و همین امر مهم‌ترین عامل موفقیت این مرکز علمی و دینی در طول تاریخ بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امروز در نشست اساتید، معاونان و جمعی از فارغ التحصیلان با اشاره به پیشرفت‌های علمی حوزه در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، اما شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در سطح حوزه‌های علمیه هستیم.
 
وی با بیان این که حوزه در طول تاریخ همواره بر اساس اصول اعتقادی اداره شده است، افزود: با وجود جایگاه رفیع حوزه در ادوار مختلف، اما هیچ گاه بر مبنای سیاست دولت‌ها حرکت نکرده است.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که نوع مدیریت در حوزه‌های علمیه همواره جهادی بوده است، خاطرنشان کرد: در طول چهل سال اخیر نگاه و تفکر انقلابی اداره کنندگان حوزه عامل مهمی در پیشبرد اهداف تعیین شده این مرکز مهم علمی و دینی کشور داشته است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که امروز حوزه‌های علمیه نیز همانند سایر مراکز و بخش‌های مهم کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، بیان داشت:، اما در طول تاریخ هیچ گاه مشکلات نتوانسته مانعی برای رشد و تعالی حوزه ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با اشاره به این که کار و فعالیت در حوزه اعتقادی است و همین امر مهم‌ترین عامل موفقیت حوزه در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: اگر سایر بخش‌های کشور نیز با اعتقاد به وظایف خود عمل می‌کردند امروز با این سطح از مشکلات مواجه نبودیم.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که نمونه بارز کار اعتقادی در کشورمان دوران هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: در آن مقطع مردم و مسؤولان برای دفاع از کشور و رفع مشکلات با نگاه جهادی و انقلابی کار می‌کردند.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که متأسفانه امروز این تفکر و نگاه در میان مسؤولان و مدیران کشور کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: کشورمان امروز برای برون رفت از مشکلات و بحران‌های اقتصادی نیازمند نگاه و تفکر جهادی و انقلابی است.
 
وی با بیان این که حوزه علمیه در طول چهار دهه اخیر با حداقل امکانات حداکثر اثرگذاری علمی، دینی و فرهنگی را در جامعه اسلامی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز حوزه بدون هیچ وابستگی به دولت در حال عمل به وظیفه و تکلیف خود در عرصه‌های علمی و دینی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات