۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۹۸۱۵۶
پنجم اسفند؛

همایش چهار هزار نفری حافظان قرآن کریم برگزار می‎‎‎‎‎شود

همایش چهار هزار نفری حافظان قرآن کریم برگزار می‎‎‎‎‎شود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری همایش چهار هزار نفری حافظان جزء سی ام قرآن کریم در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز یکی از مهمترین فعالیت های امور تربیتی در نظام آموزشی کشور را توجه به برنامه های قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: در این راستا با همکاری حوزه های علمیه اقدامات ارزشمندی در طول سال تحصیبلی اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که امسال برنامه ملی حفظ جزء سی ام در مدارس کشور اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان آذربایجان شرقی ۷۰ هزار نفر بود که با تلاش و برنامه ریزی مسؤولان امر و همکاری مبلغان حوزوی و مؤسسات قرآنی این تعداد به ۲۱۳ هزار نفر رسید.

علمی با بیان این که این تعداد، یک سوم جمعیت دانش‌آموزی استان را تشکیل می دهد، گفت: برای تجلیل از فعالان حفظ جزءسی ام، پنجم اسفند ماه، همایش بزرگ چهار هزار نفری دانش آموز ی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: قرار است 800 دانش آموز دختر از هر ناحیه تبریز با لباس متحدالشکل در این همایش شرکت می کنند و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدایی در این همایش، شرکت خواهند کرد.

علمی با بیان این‌که چهار سوره قدر، تین، زلزال و ماعون در این همایش به صورت گروهی خوانده می شوند، گفت: درمناطق استان نیز همایش‌های مختلفی ازجمله همایش سه هزار نفری دانش آموزان مراغه و یا ۱۵۰۰ نفری دانش آموزان میانه و ۱۲۰ محفل انس با قرآن برگزار شده است.

وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان در ششم اسفند ماه خبر داد و اظهار داشت: کانون ها، مکمل مدارس و مکانی برای تقویت شخصیت و خودباوری و تربیت اجتماعی دانش آموزان هستند.

علمی تحکیم وحدت در جامعه، هدایت فرهنگی و اثربخشی فعالیت های رسمی را از جمله اهداف کانون های فرهنگی تربیتی عنوان کرد و افزود: کانون ها در کنار برنامه درسی، مهارت افزایی و اشتغال را به دانش آموزان ارایه می دهند و محل تحول برای کارآموزی است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات