۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۷۴۴۲
آیت الله مصباح یزدی:

اجازه ندهیم تنبلی و راحت طلبی مانع انجام وظایف و تکالیف شود

اجازه ندهیم تنبلی و راحت طلبی مانع انجام وظایف و تکالیف شود
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه هدف خلقت بندگی خداوند است، گفت: انسان باید مراقب باشد که در مسیر عبادت الهی دچار ضعف، تنبلی و راحت طلبی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان این که انسان باید سعی کند به کمال و سعادت برسد، گفت: برای سیر در مسیر سعادت باید برنامه ریزی کرد، محتوای دعای مکارم الاخلاق مسائلی است که انسان در مسیر سعادت به آن ها نیاز دارد.

وی افزود: آفرینش انسان در عالم برای این است که با حرکت اختیاری به مقامی برسد که حتی فرشتگان نمی توانند به آن دست پیدا کنند چرا که تنها با رفتار اختیاری و انتخاب انسان فراهم می شود، راه اصلی این سیر و حرکت بندگی خداوند متعال است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایمان و عمل صالح لازمه رسیدن به سعادت و کمال است، اظهار داشت: برای این که انسان به هدف نهایی برسد باید در انتخاب خود دقت کند، در دنیا دائما زمینه امتحان برای انسان وجود دارد که باید با اختیار مسیر خود را انتخاب کند.

وی اصل روزی انسان ها را ضمانت شده از سوی خداوند متعال دانست و ادامه داد: اسبابی که برای کسب روزی قرار داده شده سیر صعودی و نزولی دارد، رزق و روزی هم یکی از عرصه های امتحان الهی است تا مشخص شود انسان در چه حالت هایی به یاد خداوند است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که هدف خلقت عبادت و بندگی خداوند است، ابراز داشت:  انسان باید مراقب باشد که در مسیر عبادت الهی دچار اراده ضعیف، تنبلی و راحت طلبی نشود، باید با راحت طلبی مبارزه کرد تا به مقامات عالی دست پیدا کرد.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که تنبلی و راحت طلبی مانع انجام وظایف و تکالیف شود، انسان باید از خدا بخواهد که مبتلای به کوردلی نشود تا بتواند راه صحیح خود را در عرصه های گوناگون سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی ادامه دهد.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: گاهی دل خواهی های انسان مانعی برای رسیدن به کمال و سعادت می شود، در مواقعی انسان تصور می کند که راه درستی را در پیش گرفته و به مردم خدمت می کند در حالی که مسیر او نادرست است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین عوامل ترغیب انسان به کارهای خوب داشتن رفیق خوب و واقع شدن در محیط پاک اسلامی و انقلابی است، شاید اگر در محیط فاسدی بودیم موفقیتی کسب نمی کردیم.

محمد قمین
ارسال نظرات