۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۶۳۷۹
امام جمعه موقت تهران:

حوزه‌های علمیه حرکتی نو در پیش گیرند

حوزه‌های علمیه حرکتی نو در پیش گیرند
آیت الله صدیقی با تأکید بر این‌که حوزه‌ها باید حرکتی نو در پیش گیرند و همانند قبل از انقلاب خود را عقب نکشند، گفت: در تداوم قیام نباید سیاست بازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در جمع طلاب و اسانید حوزه علمیه زنجان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ارمغان الهی برای بشریت بوده است، چراکه راه مبارزه با مستکبران را نشان داد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با مجاهدت و حضور در صحنه علما و نقش‌آفرینی حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی برای جهان اسلام نعمت، برای عالم تشیع پیروزی، برای ایران اسلامی، نجات، عزت، استقلال و برای روحانیت ذخیره ماندگار و ارزش غیرقابل قیاس با هر چیز دیگری است.

امام جمعه موقت تهران، علما را اسوه و پناهگاه مردم دانست و افزود: علمای دین لحظه‌ای از اسلام و تشیع غافل نشوند، نباید از امانتی که خدا به روحانیت داده غافل شود، اگر عالم درس خوانده‌ای و ملایی برای خدا حساب باز نکرده و دغدغه‌اش فقط، مال دنیا و شهرت باشد این فرد پیش خدا هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله صدیقی اصل ولایت فقیه را جزء ضروریات عنوان کرد و یادآور شد: جاهل که نمی‌تواند دین را پیاده کند؛ اسلام دین علم است و برای زمامدار باید عالم معرفی کند، از این رو مسأله فساد سیاسی و فساد حکومتی منشأ تمام فسادهاست که باید با تدبیر درست جلوی این چالش گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران وجود پیامبر اکرم(ص) را برای تشکیل حکومت و سامان دادن اوضاع سیاسی عنوان کرد و افزود: دین اسلام دین سیاست ، مدیریت، جامعه، جنگ، جهاد، اخلاق، حقوق و قانون است، اگر بنا به اصلاح عمومی جامعه باشد با استراحت و خوش‌گذرانی کاری پیش نمی‌رود.

آیت الله صدیقی با تأکید بر این‌که حوزه‌ها باید حرکتی نو در پیش گیرند و همانند قبل از انقلاب، خود را عقب نکشند، گفت: در تداوم قیام نباید سیاست بازی شود، انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته اقتدارش روزافزون بوده است و در جبهه‌های مختلف پیشرفت‌های اعجازآمیزی داشته است.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی عامل ارتقای قدرت و نفوذ ایران در منطقه شد به طوری که امروز از صد کشور دنیا در قم طلبه وجود دارد، افزود: از همه مهم‌تر این است که پرچم نظام اسلامی به دست عالم، صاحب‌نظر، پاک‌دین، پاک‌طینت، شجاع، مدیر و مدبر داده شده است که هجمه‌های جهانی را یک‌تنه با درایتی که لازمه ولایت‌فقیه است حفظ کرده است./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات