۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۹۵۸۷۳
آیت الله طه محمدی:

احترام به معلم انسان را از علم بهره مند می کند

احترام به معلم انسان را از علم بهره مند می کند
امام جمعه همدان گفت: اگر دانش‌آموزی که به مراحل بالاتری رسیده است به معلمش احترام نگذارد خیری از علمش به او نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه ‌محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در مراسم زنگ انقلاب در یکی از مدارس شهر همدان با تاکید بر لزوم رعایت احترام معلمان خاطر نشان کرد: معلمان حق بالایی بر گردن همه افراد دارند و باید گفت حق معلم از پدر بیشتر است.

وی افزود: یک پدر روح فرزند خود را از عالم بالا به بدنش می‌آورد اما معلم روح انسان را از قفس بدن جدا می کند و آن را به عرش خواهد برد.

آیت الله طه محمدی با ابراز تاسف از طریق فرهنگ مردم تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ مردم به سمت فرهنگ اشتباه غربی در حرکت است و باید با این تهاجم فرهنگی مقابله جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: کشورهای غربی دارای دانش هستند اما از نبود دین رنج می برند تا جایی که امروز شاهد کشتار بی رحمانه مردم بی پناه در کشورهای مظلوم هستیم که آنها نتیجه علم بدون تقوا و دین است.

امام جمعه همدان با بیان این که دانش منهای دین ضربات بسیاری به جامعه جهانی وارد ساخته است اظهار داشت: در مقابل این فرهنگ اشتباه غرب فرهنگ اسلام ناب محمدی وجود دارد که دین و دانش را مکمل هم می داند.

وی به خدمات بنیاد برکت در کشور و در استان اشاره کرد و گفت: در کشور نسل برخی پر از برکت است و برخی دیگر و این بنیاد برکت که زیر نظر رهبر معظم انقلاب می باشد یکی از امورات پر خیر  برکت در جامعه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری احترام به معلم را واجب دانست و یادآور شد: اگر دانش‌آموزی که به مراحل بالاتری رسیده است با دیدن معلمش به او احترام نگذارد خیری از علمش به او نخواهد رسید.

وی با اشاره به این که در دوران خدمت تعداد بسیار زیادی از امام جمعه های کشور جزء شاگردانم بوده اند اظهار داشت: علمی که انسان را مغرور سازد، آدم را با انسانیت فاصله می دهد.

امام جمعه همدان در پایان یادآور شد: دانش آموزان باید با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) زینب ‌گونه بزرگ شوند و در جامعه خدمت کنند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات