۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۶۸۱
لاریجانی:

متکی نبودن به هیچ کشوری بی هزینه نیست

متکی نبودن به هیچ کشوری بی هزینه نیست
رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در دنیای امروز نمی توان بدون هزینه عزت داشت، گفت: متکی نبودن به هیچ کشوری بی هزینه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسؤولان استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربایجان پتانسیل فرهنگی و سیاسی در تاریخ ایران داشته و شما زاده این تمدن هستید.

وی با بیان این‌که آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نقش محوری در تحولات کشور داشته است، تصریح کرد: اعتقاد دارم آن نقش تاریخی امروز نیز باید ایفا شود، دادن برخی اختیارات به استان ها، اصولا صحیح است، اما در مجلس براساس قانون نمی توان به دولت بگوییم که اختیارات خود را به استان ها واگذار کند، تنها باید خود وزرا این اقدام را انجام دهند.

لاریجانی با اشاره به این‌که نمی توان برای تمامی استان ها یک نسخه نوشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجلس از جذب نیروی جدید دولتی جلوگیری کرده و دولت در حال کاهش تعداد کارمندان است هر چند که در دوره ای در این زمینه بسیار بد عمل شد، با این حال شیب کاهش تعداد کارمندان و نیروهای دولتی آهسته است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی کارخانجات مادر و بزرگ آذربایجان در جریان اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری به افرادی فاقد اهلیت لازم گفت: اصل 44 قانون اساسی در کشور به درستی اجرا نشد و برخی مشکلات در استان ها به واسطه عدم اجرای صحیح این قانون رخ داده است.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ و مهمترین اتفاق قرن بود و زلزله ای در خاورمیانه به راه انداخت، مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب خود گویای حقایقی است که دشمنان چندان تمایلی به طرح آن ندارند.

لاریجانی با بیان این‌که در دوران قبل از انقلاب وضعیت سیاسی تاسف آور بود و هویت کاذبی حکمرانان برای خود شکل داده بودند، تصریح کرد: در گذشته دربار نمایندگان را انتخاب می کرد و به مجلس می فرستاد، کالبد بی روح و بی جانی تحت نام مجلس ملی یا مجلس سنا وجود داشت، اما در حال حاضر رییس جمهور و همه مقامات از سوی مردم انتخاب می شوند.

وی با اشاره به فشارهای سیاسی، کارشکنی‌های اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر استقلال خود پافشاری کرده و نباید این مسأله را کوچک شمرد، از یک حکومت دیکتاتوری تبدیل به یک دولت مستقل شده ایم، متکی نبودن به هیچ کشوری بی هزینه نیست، در دنیای امروز نمی توان بدون هزینه عزت داشت.

رییس مجلس ادامه داد: آمریکایی ها حتی با دوستان خود رفتار نامناسبی دارند، این رفتار ایالات متحده در قبال تعهدات برجامی تنها مختص ایران نیست، آنها تا زمانی که کشوری قدرت پاسخگویی نداشته باشد، به راحتی از توافقات خارج می شوند، اما در مقابل جمهوری اسلامی با نگاهی عدالت محور، مسؤولانه و متعهدانه عمل کرده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات