۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۵۶۱
در دمشق برگزار شد؛

افتتاحیه چهاردهمین نشست علمای اسلامی سوریه

افتتاحیه چهاردهمین نشست علمای اسلامی سوریه
با سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، چهاردهمین نشست علمای جهان اسلام با عنوان «نقش علما‌ در اصالت بخشی مفهوم وطن و حفظ وطن» در دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه افتتاحیه چهاردهمین نشست علمای اسلامی سوریه با عنوان «نقش علما‌ در اصالت بخشی مفهوم وطن و حفظ وطن» با سخنرانی آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه آغاز شد.

گفتنی است این همایش با حضور حدود 500 تن از علمای شیعه و سنی جهان اسلام از کشورهای اردن، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، عراق و ایران در دمشق پایتخت کشور سوریه کار خود را آغاز کرده است.

در ابتدای جلسه، آیت الله طباطبایی اشکدزی نماینده مقام معظم رهبری دام ظله در سوریه بعنوان میزبان به به حضار خوشامد گفت و پس از تشکر از حضور میهمانان بیان داشت: امروزه اهمیت مساله تقریب مذاهب بیش از پیش دیده میشود و این نشست هر ساله در راستای نیل به این موضوع مهم برگزار می شود.

وی در ادامه‌ گفت: سیاست رییس جمهور مقاوم سوریه جناب بشار اسد و قبل از وی مرحوم حافظ اسد، ایستادگی و مقاومت در‌مقابل صهیونیستها و اشغالگران بوده است و در این راستا مردم سوریه همواره از دولت خود حمایت کرده اند و همانطور که دیدیم در جنگ خونینی که در فتنه بر این کشور تحمیل شد سوریه به مدد مردم و فرماندهی حکیم خود ایستادگی کرد و امروز شاهد آزاد سازی منطقه ای بعد از منطقه دیگر از خاک سوریه (از اشغال تروریست ها) هستیم تا جایی که آمریکا نیز با ترس، عقب نشینی‌ خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این پیروزی نباید مقاومت و خون شهدا را فراموش کنیم‌؛ شهدایی که سوریه را تبدیل به شن زاری کرده است که هر دشمنی را در خود می بلعد.

نماینده رهبری در سوریه خطاب به علمای میهمان در کنفرنس گفت: ای علمای گرامی! همان طور که می دانید ساخت اجتماع انسانی سخت تر از ساختن ساختمان های آجری است؛ لذا تمام همت خود را در ساختن آن بکار بندید؛ و با توجه به تجربه ای که من در جامعه سوریه داشته‌ام نیل به چنین مهمی ممکن است چرا که سوریه مردمی با اخلاق و علمایی معتدل دارد./847/ب101/ع

ارسال نظرات