۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۲۶۵۲
حجت الاسلام رضایی:

دشمن با اصل وجودی انقلاب اسلامی مشکل دارد

دشمن با اصل وجودی انقلاب اسلامی مشکل دارد
استاد حوزه علمیه گفت: تجربه نشان داده است هر زمان ما به دشمن معاند جمهوری اسلامی اعتماد کرده ایم، چوب این اعتماد را خورده و با شکست مواجه شده ایم.

حجت الاسلام محسن رضایی مسؤول آموزش موسسه تخصصی امام هادی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا و حل شدن مشکلات کشور اظهار کرد: سازش با بیگانه و دشمن قسم خورده چه آمریکا باشد، چه غرب لیبرال نه به صلاح جمهوری اسلامی است و نه مشکلی را حل می کند، چه بسا روز به روز به مشکلات مان افزوده شود.

دشمن با اصل وجودی ما مشکل دارد

 وی در ادامه افزود: دشمن با اصل وجودی ما مشکل دارد و در صدد از بین بردن این نظام مقدس از گذشته بوده و هیچگاه از مواضع استکباری خود بر علیه انقلاب اسلامی کوتاه نخواهد آمد.

مسؤول آموزش موسسه تخصصی امام هادی(ع) تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر زمان ما به دشمن معاند جمهوری اسلامی اعتماد کرده ایم، چوب این اعتماد را خورده و با شکست مواجه شده ایم.

عده ای از سازش گران به دنبال مدل جدید حاکمیتی اند

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران در پاسخ به اینکه «آیا داعیه داران صلح و سازش با توجه به پیشینه بی تعهدی آمریکا و اصرار بر ایجاد ارتباط با شیطان بزرگ، آیا منافعی را دنبال می کنند؟» ابراز کرد: عده ای در جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی خواهان اجرای مدل جدید حاکمیتی در جمهوری اسلامی بوده اند و همیشه در هر موضع و هر واقعه ای از هیمنه خیالی آمریکا و اروپا استفاده کرده اند تا به منافع شخصی خود دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد:  گوشت و پوست و خون سازش خواهان در گرو تمایلات به غرب و دشمن قسم خورده وصله خورده است.

آمریکا همان بی تعهدی های قبل را خواهد داشت

حجت الاسلام رضایی در پاسخ به اینکه «آیا معاهداتی همچون برجام و FATF تضمینی در مقابل حل مشکلات کشور خواهد بود؟» گفت: دشمن همیشه در پی ایجاد حفره های جدید نفوذ در بدنه نظام جمهوری اسلامی بوده است تا مدل فکری حاکمیتی خود را بر کرسی بنشاند، لذا به هیچ وجه به آمریکا اعتماد کردن بخردانه نبوده و نیست چون به این معاهده نیز بسان دیگر تعهدات پایبند نخواهد بود.

وی در پاسخ به عدم عبرت گیری مسؤولان از معاهدات متعدد بی نتیجه خاطرنشان کرد: واقعا جای تاسف دارد که با وجود این همه تعهداتی که پایبند نبودند، برخی هنوز آنان را مورد اعتماد می دانند، البته خوشحالیم که حداقل در بیان هم که شده ابراز پشیمانی می کنند و خود را از آنان رویگردان می دانند، امیدواریم تحقق عملی هم پیدا کند.

مستوجبین ضرر عامدانه به بدنه نظام مستحق مجازات اند

مسؤول آموزش موسسه تخصصی امام هادی(ع) در پاسخ به اینکه «آیا نباید مسؤولان ذیربطی که سبب متضر شدن جمهوری اسلامی شدند پاسخگو باشند؟» ابراز کرد: مطمئنا افرادی که به نظام جمهوری اسلامی ضرری وارد ساخته اند اگر عامدانه چنین کرده باشند باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: مهمترین برکت این مذاکرات این بود که مردم بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و حوزه علمیه هم باید روی این نکته مانوردهند و در جهت تبیین روشنگری های لازم اقدام کند.

وی در پایان افزود: علیرغم رهنمودهای مقام معظم رهبری و لزوم پرورش و توسعه حوزه انقلابی و ایجاد و اجرا برنامه هایی در این رابطه هنوز جای کار هست و نباید به برنامه های روتین اکتفا کرد، انقلاب حد و مرز ندارد و باید به جهان صادر شود./811/ت302/ب1

ارسال نظرات