۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۲۳۵۳
استاد حوزه علمیه کرمان:

تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت طلبگی است

تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت طلبگی است
حجت الاسلام معافی با بیان این که رسالت اصلی طلبگی تبلیغ دین است، گفت: الگو قرار دادن روحانیت از سوی مردم سبب می‌شود که طلبه زندگی معمولی داشته باشد.
حجت الاسلام فرهاد معافی استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت طلبگی است.

وی افزود: طلبه‌ای که در زندگی و درس توکل بر خدا داشته باشد و بداند که روزی دهنده واقعی خداوند است با اندک مشکلی، اختلالی به طلبگی خود وارد نمی‌کند.

حجت الاسلام معافی با اشاره به این که مردم نگاه خاصی به طلاب دارند، بیان داشت: الگو قرار دادن روحانیت از سوی مردم سبب می‌شود که طلبه زندگی معمولی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهریه مراجع تقلید دارای برکتی بوده و این به سبب این است که بالادست حوزه‌های علمیه امام زمان(عج) بوده و کسی که در راه طلبگی قرار می‌گیرد، اعتقاد دارد که روزی دهنده واقعی خداوند است.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که یکی از افتخارات طلاب این است که در مسیر طلبگی قرار گرفته اند، بیان داشت: بعضی از طلاب هستند که شهریه کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد اما باز با توکل بر خدا زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده طلبه‌ای که خودش از جهت مالی مشکل نداشته باشد، به فکر هدایت گری نبوده و مردم را درک نمی‌کند.

حجت الاسلام معافی با بیان این که تبلیغ دین رسالت طلبگی است، تصریح کرد: امتحان کردن مردم به وسیله‌ نداشتن پول یا مریضی یکی از کاری‌های این دنیا بوده که انسان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که شغلی که متناسب با شان طلبگی باشد و به درس خواندن ضرری وارد نمی‌کند، برای طلاب اشکال ندارد، ابراز داشت: طلبه‌ای که به دنبال شغل بوده و به درس خود و رسالت طلبگی او مشکل وارد می‌کند، به حرکت در مسیر طلبگی او خلل وارد می شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات