۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۹۳۸
سر مقاله؛

اصلاح خویش

اصلاح خویش
اگر خودمان را اصلاح نکنیم، تضمینی نیست که بمانیم. این نکته کاملاً درست و دقیق است؛ هم مبنای دینی دارد و هم از مسلمات عقلی است.
به گزارش خبرگزاری رسا، آقای سیدحسن خمینی قریب به این مضمون فرموده‌اند که اگر خودمان را اصلاح نکنیم، تضمینی نیست که بمانیم. این نکته کاملاً درست و دقیق است؛ هم مبنای دینی دارد و هم از مسلمات عقلی است و از نکاتی است که از اندیشه امام خمینی عزیز (ره) دریافتنی است. پس باید چنین گزاره و نکته‌ای را بر سر چشم گذاشت و در ذهن نگاه داشت.
 
اما به واسطه گوینده محترم این جمله نمی‌توان از طرح چند سؤال چشم‌پوشی کرد؛ نخست این که اگر ماندن نظام تضمین‌شده نیست، نمی‌شد در ساخت حرم مطهر امام خمینی (ره) جانب قناعت را نگاه داشت تا مخاطب در تناقض این حرم و آن مشی زاهدانه حضرت امام گرفتار نشود و در ذهن مردم عادی پرسش‌های بزرگ شکل نگیرد؟
 
مسلم است که اتفاقاً امثال این رفتار‌ها در بی‌اعتماد شدن مردم به نظام کم تأثیر ندارند. یا اینکه تاکنون از خود سؤال کرده‌اند که سکوت درباره مشی اشرافی برخی از اعضای خانواده چه تأثیری در بی‌اعتمادی مردم ایجاد خواهد کرد؟
 
یا در ابعادی وسیع‌تر، سکوت شما و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) دربرابر روایت‌های مجعول و اتهام‌زنی مخرب به حضرت روح‌الله از جانب چهره‌های سابقاً انقلابی یا ضدانقلابی در داخل کشور، آیا موجب ایجاد تردید در افکار عمومی نمی‌شود؟
 
ما هم با سید‌حسن آقا موافقیم که تضمینی برای ماندن نیست، اما آنچه می‌تواند به بقای دولت اسلامی بیش از هر چیز کمک کند، اصلاح خویشتن است. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: صبح نو
ارسال نظرات