۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۹۰۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برگزاری یادواره شهدای قرآنی خراسان شمالی، فعالیت ۲۵ کانون تخصصی آستان قدس رضوی در استان و راهیابی نمايش راديويي «مزار» به مرحله نهايى جشنواره بين المللي فجر عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان، از برگزاری یادواره شهدای قرآنی این استان همزمان با هفته قرآن و عترت خبرداد.

حسین فرخنده گفت: برای برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر یادواره شهدای قرآنی نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه های متولی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه همزمان با  هفته قرآن و عترت برنامه ها و فعالیت های دینی و قرآنی با هدف ترویج معارف قرآنی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: معتقدیم تمام شهدای ما شهدای قرآنی هستند و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از گفتمان های موثر ریشه در آموزه های قرآنی دارد.

فرخنده یادواره شهدای قرآنی را یک آغاز مهم و ضروری در استان دانست و افزود: این برنامه می تواند برگزار شده و به گرد آوری اطلاعات مورد نیاز در زمینه شهدای قرآنی کمک کند.

۲۵کانون تخصصی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی فعال هستند

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی گفت: از ظرفیت ۲۵ کانون تخصصی آستان قدس در خراسان شمالی در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده می شود.

محمدرضا اکبرزاده در خصوص نشست تخصصی کانون‌های محله‌ای و تخصصی آستان قدس، اظهارداشت: این نشست با هدف افزایش آگاهی خادمیاران با وظایف و تکالیفشان در این کانون‌ها برگزار شد. این نشست زمینه آن را فراهم می‌کند تا در حوزه محرومیت زدایی از ظرفیت 4هزار خادم یار در استان به نحو احسن استفاده شود.

وی به تشریح فعالیت 25 کانون‌ تخصصی اعم از کانون پزشکان، حقوقدانان، بانوان، قرآن و غیره در استان پرداخت و افزود: کانون‌های محله‌ای در استان کمبودها و نیاز‌های هر محله را شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت کانون‌های تخصصی به حل آن می‌پردازند. همچنین ظرفیت عظیم کانون‌های تخصصی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مختلف استان در نقاط کم برخوردار را رفع کند.

راهیابی نمايش راديويي «مزار» به مرحله نهايى جشنواره بين المللي فجر

نمايش راديويي صداي شبکه استاني اترک برگزيده سي و هفتمين جشنواره بين المللي فجر شد .

از بين ۱۰۳ اثر ارسال شده از سراسر کشور، ۱۰ اثر شايسته به مرحله نهايى سي وراهیابی نمايش راديويي مزار هفتمين جشنواره بين المللي فجر راه يافتند که نمايش راديويي مزار، کاري از معاونت صداي شبکه استاني اترک  خراسان شمالي به تهيه کنندگي طاهره شاددل و نويسندگي و کارگرداني مجيد حمزانلويي که به مناسبت بزرگداشت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي اجرا مي شود، به جمع آثار برگزيده راه يافت .   

آثار منتخب و برتر در ايام جشنواره به روي صحنه مي رود و همزمان به طور زنده نيز از راديو نمايش پخش خواهد شد.

نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل فتنه گران کوتاه نیامد

امام جمعه شیروان گفت: فتنه گران لقمه بزرگ تر برداشتند که باید انتخابات دوباره برگزار شود ولی نظام جمهوری اسلامی در مقابل آنان کوتاه نیامد.

حجت الاسلام حسین کوثری در مراسم 9 دی شیروان با بیان اینکه مسئولان، انتخابات را بدون یک رای تقلبی برگزار می کنند، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی سربلند و با افتخار در میان تهاجم فرهنگی، انتخابات را یک روز عقب نینداخته و هیچ وقت انتخابات را باطل اعلام نکرد.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران قصد بر هم زدن ساختار نظام جمهوری اسلامی و تضعیف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را داشتند، افزود: مردم با بصیرت و با ایمان در سراسر کشور در 9 دی ماه مشت محکمی بر دهان دشمن کوبیدند و با حضور خودجوش خود در خیابان ها و فریادهای رسا، امید دشمنان را ناامید و از انقلاب اسلامی دفاع کردند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات