۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۱۷۴۲
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فتنه 88 زخمی بر پیکره نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی بود

فتنه 88 زخمی بر پیکره نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی بود
حسینی گفت: فتنه سال 88 به‌مثابه زخمی مهلک بر پیکر نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی موجود در کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در بجنورد، اظهار کرد: در فتنه سال 88 دشمنان خارجی به همراه اذناب داخلی خود از ماه‌ها پیش برای ایجاد فتنه در کشور برنامه‌ریزی داشته و تبلیغات می‌کردند.

وی با بیان اینکه قصد آن‌ها از ایجاد فتنه براندازی نظام اسلامی بود، افزود: فتنه سال 88 به‌مثابه زخمی مهلک بر پیکر نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی موجود در کشور بود؛ اما با درایت رهبری و حضور به‌موقع مردم دشمن در اجرای کامل نقشه خود ناکام ماند و شکست خورد.

حسینی تصریح کرد: دشمنان انتخابات را بهانه قرار داده و اصل نظام را نشانه گرفته بودند؛ اما هیچ موقع حضور بهنگام مردم در صحنه و درایت سیاسی رهبری را محاسبه نکرده بودند و به همین دلیل هم در اجرای توطئه خود ناکام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 کسانی که سال‌ها بر سر سفره انقلاب نشسته و ارتزاق کرده بودند با همراهی دشمن، فرصت مشارکت بیش از 85 درصدی مردم در انتخابات را به تهدید آشوب و براندازی نظام اسلامی تبدیل کردند.

حسینی اضافه کرد: اگرچه دشمنان گمان می‌کردند با این فتنه کار نظام اسلامی یکسره می‌شود اما با ورود رهبری به صحنه و حضور مردم در میدان، مردم فریب‌خورده از سران فتنه و دشمنان جدا شده و به صف انقلاب بازگشتند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که فتنه سال 88 درواقع ادامه تجربیات و اقدامات جبهه استکبار در کشورهای اروپایی تحت عنوان انقلاب مخملی بود؛ اما در ایران به شکست انجامید.

حسینی اظهار کرد: دشمنان قصد داشتند با فتنه‌انگیزی نظام اسلامی را سرنگون کرده و نظامی هم‌راستا با اهداف و امیال خود بر سر کار آورند؛ اما حضور حماسی مردم در یوم‌الله نهم دی‌ماه سال 88 تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی گفت: روز نهم دی روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ این کشور و نظام اسلامی است؛ ازاین‌رو باید حماسه این روز هر سال گرامی داشته شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه برخی در داخل کشور نمی‌خواهند حماسه یوم‌الله نهم دی گرامی داشته شده و قصد دارند آن را به فراموشی بسپارند؛ اما مردم انقلابی ایران با حضور پرشور در این مراسم نشان دادند که فتنه همچنان خط قرمز آن‌ها محسوب می‌شود./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات