۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۱۶۳۱
نماینده مجلس تبیین کرد؛

بحران آب و حاشیه نشینی در مشهد

بحران آب و حاشیه نشینی در مشهد
حجت‌الاسلام پژمان‌فر گفت: مشهد به خاطر داشتن شرایط ویژه از جمله وسعت، جمعیت و هم مرزی با دیگر کشورها نیاز به اعتبارات خاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در مشهد، حجت‌الاسلام پژمان‌فر، نماینده مجلس بعد از ظهر امروز در نشست خبری در دفتر ارتباط مردمی وی، به تشریح بودجه ۹۸ با محورهای مشهد و استان خراسان رضوی و ارائه آخرین نظرات، آخرین پیگیری‌ها در تهران و مشهد در خصوص پدیده، آب، بافت پیرامون حرم و صنعت پرداخت.

وی به وضعیت نابسامان استان خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: پست های کلیدی استان از قبیل استاندار، فرماندار، معاون سیاسی هنوز مشخص نیست که باید همه ظرفیت استان تلاش کنند تا ما وضعیت نابسامان نداشته باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به حضور مدیریت قوی در استان خراسان رضوی تأکید کرد و گفت: حضور سه میلیون جمعیت در بازه زمانی کوتاه در نقطه خاص از شهر نیاز به مدیریت قوی، فعال برای خدمت زائران می طلبد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که انتخاب سرپرست برای استانداری خراسان رضوی به عنوان خاطره تلخ در کارنامه دولت ثبت می شود، ابراز کرد: قانون در خصوص بازنشستگان  روشن است، حال چرا باید کسی که در شرایط خاص بازنشسته است، به موقع فکری نشده است و سرپرست انتخاب شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این عقب افتادگی، هزینه بسیاربه شهر تحمیل می کند و این تاخیرها قابل بخشش نیست و با توجه به این که کسی به عنوان مدیر این استان در دولت نبود تا از حق این استان دفاع کند، نتیجه این است که بودجه بدی برای استان  اتفاق بیفتد.

وی به شرایط خاص استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: هشت درصد جمعیت و 2/7  درصد وسعت کشور مربوط به خراسان رضوی است همچنین از نظر هم مرزی با کشورهای دیگر و نیز شهر زیارتی نیاز به اعتبارات خاص است.

موضوع زیارت از موضوعات مبنایی برای شهر مقدس مشهد است

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که موضوع زیارت از موضوع مبنایی برای شهر مقدس مشهد است، گفت: باید زیرساخت هایی خاصی برای موضوع زیارت در نظر گرفته شود اما اعتباری در این خصوص در نظر گرفته نشده است بنابراین خدمات گران به زائران عرضه می شوند و خیلی از مردم از نعمت زیارت محروم می شوند.

وی با بیان این که نماینده مجلس شورای اسلامی باید ناظر در تعیین استاندار باشد، گفت: نماینده مردم نقشی در تعیین استاندار ندارد و باید ناظر باشد همچنین کسی استاندار باید به موقع انتخاب شود، قوی و توانا در مدیریت باشد.

حجت الاسلام پژمانفر به کاهش بودجه برای مشهد در لایحه بودجه امسال اشاره و ابراز کرد: در لایحه بودجه امسال بودجه اختصاص یافته به مشهد را کاهش و مالیات را برای خراسان افزایش داده اند که این به معنای فشار بیشتر بر مردم و محرومیت است که این ها به خاطر این است این شهر استاندار و فرماندار ندارد تا از حق مردم دفاع کند و نباید به سادگی گذشت.

نماینده مجلس به منتفی شدن پروژه های عمرانی شهر با توجه به نبود منابع مالی اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه امسال 14 درصد اعتباراتی استانی کاهش داشته که پروژه هایی مانند قطار سریع السیر مشهد- تهران منتفی شد و قطار برقی نیز که نیاز به اعتبار بالایی ندارد، با این اعتبار منتفی خواهد شد مگر این که منابعی در این خصوص از جای دیگر در نظر گرفته شوند.

وی در خصوص شرکت پدیده، گفت: پدیده زخم‌ کهنه ای که هر روز وضعیت آن بدتر می شود و اگر با این روند پیش رفته و تعیین تکلیف صورت نگیرد، در آینده فقط باید از سهامداران آن عذرخواهی کرد و مردم به پول های خود دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: بحث و مشکل پدیده پول نیست بلکه سوء مدیریت است چرا سهام اضافی که وعده دادند اما به مردم سهام اضافی ندادند و با توجه به این که بخشی از بدهی پدیده به بانک ها است اگر بدهی بانک ها را  بپردازد، دیگر جایی برای پرداخت بدهی مردم نمی ماند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص تیم پدیده نیز گفت: تیم پدیده افتخاری برای شهر ما است اما مسؤولان به دفاع از آن اهتمام ندارند و وقتی امتیاز آن ها کاهش یافت، پیگیری نکردند.

وی با بیان این که وضع استان به دلیل نداشتن مسؤول بلاتکلیف است، اظهار کرد: در خصوص حاشیه نشینی شهر مشهد نیز ردیف بودجه حذف شد که نشان از این دارد که این موضوع برای آن ها بی اهمیت است.

بحران حاشیه نشینی و آب در مشهد

حجت الاسلام پژمانفر افزود: مصلحت کشور است تا حاشیه شهر پرداخته شود چون این بار تنها منحصر به مشهد نیست، مربوط به کشور است، مسؤولان دولتی باید جواب چرا این اعتبارات را در نظر نمی گیرند.

نماینده مجلس در خصوص بهداشت و درمان در مشهد نیز گفت: شهر مشهد محل خدمات ویژه درمانی است و از همه استان ها در بیمارستان مشهد پذیرش دارند و اگر گفته شود ۴۰ درصد خدمات درمانی به دیگر استان ها در مشهد داده می شود، اغراق نیست همچین زائران نیز نیاز به درمان دارند.

وی با بیان این که بحران آب در مشهد مشکل جدی است، اظهار داشت: اولین کارگروه آب خراسان را با وزیر نیرو در هفته آینده داریم تا در خصوص مشکلات آب پیگیری انجام شود و هر دو ماه یک بار جلسه آب با حضور وزیر نیرو خواهیم داشت و بسته پیشنهادی را داده و پیگیر وضعیت آب استان هستیم./864/پ202/ب1

ارسال نظرات