۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۱۴۶۴
استاد حوزه علمیه همدان:

9 دی متعلق به همه ملت است

9 دی متعلق به همه ملت است
حجت الاسلام روحانی گفت: روز 9 دی همه مردم همانند روز عاشورا به میدان آمدند و با تمام وجود حماسه بزرگی را آفریدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام یوسف روحانی امام جمعه مریانج شب گذشته در دیدار با جمعی از مردم با اشاره به آیه 5 سوره ابراهیم خاطر نشان کرد: در این آیه خداوند افزون بر این که به حضرت موسی وظیفه هدایتگری مردم و مبارزه با ستمگران را بیان می کند وظیفه یادآوری یوم الله ها نیز به اوسپرده شده است.

وی افزود: با وجود آن که همه روزهای سال متعلق به خداوند است اما هدف از این نام گذاری تکریم روزهایی است که اتفاق خاصی در آن به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که 9 دی ماه نیز یوم الله محسوب می شود اظهار داشت: 9 دی به این دلیل یوم الله نامیده شده است که مردم با بصیرت و هوشمند جمهوری اسلامی برای بیمه کردن نظام مقدس و پس زدن دست نامحرمان به صحنه آمدند.

وی تاکید کرد: همان طور که خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش فرموده است که روزهای بزرگ را متذکر شود ما نیز وظیفه داریم تا این روزهای الهی را هر سال با شکوه تر از سال های گذشته گرامی بداریم.

این استاد حوزه علمیه به تشریح وقایع سال 88 پرداخت و یادآور شد: فتنه فتنه گران شیرینی انتخابات سال 88 را تبدیل به زهر تلخی کرد تا به بهانه واهی تقلب در انتخابات به اهداف شوم خود برسند.

وی ادامه داد: مردم در روز های اول فکر می کردند این ها خبرهایی دارند اما وقتی دیدند مساله فراتر از انتخابات است و این افراد با اصل نظام و ولایت فقیه مشکل دارند به صحنه آمدند و مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام زدند.

حجت الاسلام روحانی 9 دی را متعلق به نظام و همه امت دانست و گفت: روز 9 دی ماه همه مردم همانند روز عاشورا به میدان آمدند و با تمام وجود حماسه بزرگی را افریدند.

وی تصریح کرد: حضور مردم به معنای اعلام وفاداری آن ها به نظام بود و در کنار آن بصیرت خودشان را به رخ جهانیان کشیدند که تا جان در بدن داریم پشتیبان ولی فقیه و نظام اسلامی هستیم./979/پ310/ب1

ارسال نظرات