۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۱۲۰۴
حجت الاسلام حاجعلی:

تفکر غربی مردم را به بردگی مدرن وادار می‌کند

تفکر غربی مردم را به بردگی مدرن وادار می‌کند
استاد حوزه علمیه گفت: تفکر غربی با شعار‌های حمایت از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی مردم را به بردگی مدرن وادار می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه گرامی داشت یوم الله نهم دی و سالروز شهادت آیت الله غفاری نشست علمی پیوند مردم‌سالاری و حفظ نظام اسلامی از منظر فقه و عقل امروز با سخنرانی حجت الاسلام حاجعلی استاد سطح عالی حوزه علمیه در مدرسه علمیه خاتم الاوصیا برگزار شد.

حجت الاسلام حاجعلی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی این بود که دریچه بسیاری از مباحث علمی و کاربردی در تمامی زمینه‌ها از جمله علوم انسانی باز شد.

وی افزود: مردم در انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی سالار شدند، زیرا اجازه داد ریشه این قیام که ولایت فقیه بود در معرض نقد قرار بگیرد؛ جمهوری اسلامی تنها حکومتی بود که بعد از انقلاب اصل جریان و حکومت سیاسی را داشت و آن را به رفراندوم گذاشت.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در آن زمان به امام خمینی (ره) پیشنهادات زیادی می‌شد و جامعه از فشار‌های فکری و روانی مطبوعات و ... پر بود، اما مردم ما با آگاهی کامل وارد مقوله سیاسی شدند و با اعتمادی که به امام راحل داشتند می‌گفتند هر چه امام بگوید و انجام دهد ما ایشان را قبول داریم.

وی در ادامه بیان داشت: مردم می‌دانستند گروه‌های سیاسی مختلف تنها شعار‌هایی می‌دهند که پشت الفاظ آن‌ها مقاصدی نهفته است و امام تنها کسی بود که در آن روز‌های ظلمانی و تاریک مردم به مقاصد او اطمینان و ایمان داشتند و شعار‌های آن‌ها از روی عقیده و آگاهی بود نه از سر فشار‌های اقتصادی، گرانی و...

حجت الاسلام حاجعلی ابراز داشت: امروز غربی‌ها چماقی به نام حقوق بشر درست کرده‌اند و می‌خواهند با آن بر تمام دنیا حکومت کنند؛ در تفکر اسلامی هیچ حقی نیست مگر اینکه در کنار آن تکلیفی است و هیچ کسی نیست که تکلیفی داشته باشد مگر اینکه در کنار آن حقی دارد و تنها کسی که حق بدون تکلیف دارد، خداست.

وی در ادامه افزود: این نظریه در مقابل تفکر غربی قرار دارد؛ در تفکر غربی انسان بدون هیچ گونه تکلیفی حقوقی دارد و حکومت در حرف‌ها و شعارها، نوکر مردم است، اما در عمل گروه اقلیت سرمایه‌داران به جوامع غربی مسلط شده‌اند و با شعار‌های حمایت از حقوق بشر، آزادی، دموکراسی مردم را به عبودیت و بردگی مدرن وادار می‌کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مردم را به سوی استضعاف فکری، مالی و... برده و حتی اجازه نمی‌دهد مطالب عادی سایر نقاط دنیا به گوش مردم برسد./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات