۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۰۴۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دستگاه‌های موازی در امر فرهنگ مانع تاثیرگذاری فرهنگی هستند

دستگاه‌های موازی در امر فرهنگ مانع تاثیرگذاری فرهنگی هستند
صالحی گفت: 450 دستگاه در مسائل فرهنگی، بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند و این امر مانع تاثیرگذاری فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عباس صالحی امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: 5/2 درصد از بودجه‌ کل کشور به مساله فرهنگ اختصاص دارد که حدود 450 دستگاه در کشور از این بودجه بهره مند هستند و سهم وزارت ارشاد حدود 15 درصد بودجه است و با این وجود همه از وزارت ارشاد مطالبه کار فرهنگی می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تاثیرگذاری بهتر فرهنگی در جامعه باید یک دستگاه و سازمان متولی در امر فرهنگ باشد و از موازی‌کاری پرهیز شود تا تاثیر آن در جامعه را مشاهده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ یک جامعه از تک تک اتفاق‌های جامعه تاثیرپذیر است و نمی‌شود اتفاقات را در فرهنگ جامعه نادیده گرفت، فرهنگ شبیه یک حوضچه است که آبریز آن مشکلات جامعه است که به طبع آن فرهنگ هم از این مشلات تاثیرپذیر خواهد بود.

وی گفت: زمانی رادیو و تلویزیون در فرهنگ جامعه تاثیرگذار بودند ولی امروزه با گسترش شبکه‌های مجازی و ماهواره سهم کمی از مخاطب را تلویزیون و رادیو و مطبوعات دارند و طبق آمایشی که سال 94 انجام شده است مخاطب ماهواره از تلویزیون بالاتر است.

صالحی اضافه کرد: با وجود تهاجم‌های فرهنگی که منشأ آن غرب است و طبیعتا جامعه و فرهنگ ایرانی هم از این تهاجمات بی‌نصیب نبوده است، جامعه ایرانی ارزش خانواده را حفظ کرده و مردم به هویت واقعی خود پایبند هستند و انقلاب را عامل استقلال کشور می‌دانند.

وی تاکید کرد: از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا حملات آنها افزایش یافت و برنامه‌ریزی شده بود که با راه‌اندازی اغتشاشات و اعتراضات انقلاب در مدت شش ماه سقوط خواهد کرد حتی این برنامه‌ها را به ورزشگاه‌ها هم کشیده بودند مثل بازی تراکتور و استقلال که با هوشیاری مردم این توطئه‌ها با شکست مواجه شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان اعم از گردشگری‌های مذهبی و فرهنگی نهایت استفاده را در جهت نشر و تبلیغ معارف دینی و هویت ملی استفاده کینم. شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها باید به هم‌افزایی نظرات اعضا تبدیل شود و مصوبات آن به درستی اجرا شوند.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی از عملکرد شورای فرهنگی عمومی در استان ارائه کرد./935/پ310/ب1

ارسال نظرات