۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۹۰۸۵۸
عالم اهل سنت مصر:

تبعیت از آموزه‌های پیامبر عامل سعادت بشریت است

تبعیت از آموزه‌های پیامبر عامل سعادت بشریت است
استاد دانشکده اصول الدین الازهر با بیان ضرورت تأسی به پیامبر اکرم(ص)، محبت به رسول گرامی اسلام را عامل نزول برکات الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالفتاح العواری استاد دانشکده اصول الدین الازهر در سخنان خود در مسجد جامع الازهر، پیامبر اکرم(ص) را رمز سعادت جامعه بشری تا پایان تاریخ دانست.

شیخ العواری تاکید کرد که خداوند بندگانش را به تبعیت و پیروی از دستورات رسول گرامی اسلام(ص) امر فرموده است. مسلمانان باید جایگاه نبوت را به درستی درک کرده و در برابر عظمت و جلال پیامبر اکرم(ص) سر تعظیم فرود آورند.

وی افزود: به هر میزان که محبت و عشق به رسول الله(ص) در دل مومنان افزایش یابد، خداوند ابهت و عظمت آنان را در دل سایر امت‌ها انداخته و ملائکه نیز برای آن جامعه استغفار و طلب مغفرت خواهد کرد.

رییس دانشکده اصول الدین عشق به پیامبر(ص) را عنصر اساسی در نزول رحمت و برکات الهی برشمرده و تصریح کرد: اگر جامعه‌ای از دستورات و فرامین الهی سرپیچی کرده و به رسول اسلام(ص) اهانت کند، خداوند آنان را به ذلت کشانده و برکت از آنان جامعه خواهد رفت.

شیخ العواری با اشاره به ضرورت امروز جامعه اسلامی به زیست حقیقی با دستورات و آموزه‌های حضرت محمد(ص) خاطر نشان کرد: سعادت، رحمت، خیر و برکت یک جامعه مرهون اقتدا به پیامبر و اصحاب سلف و احترام آنان است.

وی در پایان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) ریسمان الهی برای هدایت امت است. سعادت، برکت و پیشرفت امروز جوامع اسلامی ریشه در الگوپذیری از پیامبر اکرم(ص) است./981/ب902/ف

ارسال نظرات