۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۰۳۹۲
امام جمعه بجنورد:

دور کردن مردم از دنیازدگی و دنیاپرستی از رسالت‌های روحانیان است

دور کردن مردم از دنیازدگی و دنیاپرستی از رسالت‌های روحانیان است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اسلام با کار و تلاش در این دنیا مخالف نیست ولی با دنیازدگی و دنیاپرستی مخالف است، گفت: روحانیان باید مردم جامعه را از دنیاپرستی به سمت تقوا و زهد و بی‌اعتنایی به دنیای فانی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با تشریح رسالت روحانیت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: گاهی رفتارهای مردم بر اساس شبهات بوده و این عمل جامعه را به سمت فسق و فجور می‌کشاند؛ ازاین‌رو لازم است روحانیان در این خصوص با استفاده از علوم دینی و فقهی به مردم آگاهی داده، آن‌ها را از شبهات برهانند و شک آن‌ها را به یقین مبدل کنند.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: شک کردن گناه ندارد اما ماندن در شک گناه است؛ به همین دلیل طلاب و روحانیان باید کوشش کنند مردم را از شک به یقین برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه کارها باید برای خدا انجام شود، تصریح کرد: البته اگر در مسیر خدمت به مردم، گزارش و یا آماری از طرف مسئولان و روحانیان برای تنویر افکار جامعه ارائه شود این کار ریا نیست بلکه این کار لازم و ضروری است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشته باشیم که اخلاص پایه هر کار بوده و ریا همچون موریانه ریشه‌های کارهای خوب را می‌جود.

وی با بیان اینکه اسلام با کار و تلاش در این دنیا مخالف نیست ولی با دنیازدگی و دنیاپرستی مخالف است، گفت: روحانی عالم باید مردم جامعه را از دنیاپرستی به سمت تقوا و زهد و بی‌اعتنایی به دنیای فانی هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: عالم راستین دینی باید بتواند ریشه‌های تکبر را بسوزاند و تواضع و فروتنی را در جامعه تقویت و فراگیر کند که این از اصالت کار روحانیان است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگرچه خیلی‌ها به دنبال این هستند که جامعه را به هم بریزند؛ اما عالم دینی باید ناصح و خیرخواه امین بوده و جامعه را آرام کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: عالم دینی باید در قالب نصیحت نقد کند تا ادبیات او دل‌نشین و خداپسند بوده و تأثیرگذاری لازم را داشته باشد./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات