۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۳۱۵
حجت الاسلام صادقی خبرداد؛

برگزاری دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

برگزاری دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه بیشتری شهید در میان اقشار کشور متعلق به روحانیت است، گفت: دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، در تخت فولاد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله صادقی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، بعد از ظهر امروز در نشست خبری دهمین اجلاسیه شهداء و ایثارگران روحانی استان اصفهان، با بیان اینکه سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان یکی از محل‌های اعزام روحانیون و طلاب بوده است، گفت: بالاترین مقام در دنیا شهادت است که در روایات مقام بالاتری برای آن ذکر نشده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت و ضرورت گرامی‌داشت شهدا و مراسمات یادواره شهدای دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: کنگره شهدای روحانی استان اصفهان، دهمین اجلاسیه مربوط به شهدا و ایثارگران روحانی است که در استان اصفهان برگزار می‌شود. استان اصفهان رتبه نخست شهدا و ایثارگران روحانی را به خود اختصاص داده است و بعضی از این شهدای گرانقدر روحانی جزء فرماندهان دفاع مقدس بوده‌اند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: جمعیت روحانیون رزمنده استان اصفهان 1 هزار و 112 نفر بوده است و از این بین 590 نفر شهید، 215 نفر جانباز و 22 نفر نیز آزاده هستند، شهدای شاخص استان اصفهان نظیر شهید بهشتی و شهید اشرفی اصفهانی از روحانیون شهید هستند، در بین شهدای روحانی برخی افراد هستند که در یک خانواده 3 نفر به فیض شهادت نائل آمده‌اند که یکی از آنها روحانی است. حدود 31 نفر در خانواده‌های دارای دو شهید هستند و در برخی خانواده‌ها دو طلبه شهید حضور دارند. شهرستان اصفهان با 143 شهید بیشترین آمار در استان اصفهان را دارا است و دو شهید روحانی مدافع حرم نیز متعلق به استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به 4558 شهید روحانی در میان 217 هزار نفر شهید در کل کشور، اظهار کرد: این تعداد نسبت به جمعیت شهدای کشور از اقشار و اصناف مختلف بالاترین نسبت جمعیت در کل کشور است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: روز پنجشنبه 29 آذرماه از ساعت 8 تا 11 صبح کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان در حسینیه همدانیان در مجموعه تخت فولاد اصفهان  با رویکردی جدید برگزار خواهد شد، رویکرد امسال کنگره حضور در میان مردم و برگزاری کنگره شهدای روحانی به صورت مردمی است که در سالهای قبل کنگره در مراکز حوزوی و مختص به خانواده شهدا و روحانیون بود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه افزود: شهید شاخص کنگره امسال شهید سید نورالله طباطبایی نژاد هستند که کتابی پیرامون ایشان توسط یکی از همرزمان طلبه این شهید در دفاع مقدس نوشته شده است و در کنگره امسال از این کتاب رونمایی خواهد شد. شهرستان نجف آباد در استان اصفهان پس از شهرستان اصفهان بیشترین شهید طلبه و روحانی استان اصفهان به تعداد 110 نفر را دارا است./1304/پ602/ب1

ارسال نظرات