۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۹۰۲۸۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مراقب اعتقادات جامعه نباشیم با آسیب جدی مواجه خواهیم شد

مراقب اعتقادات جامعه نباشیم با آسیب جدی مواجه خواهیم شد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مسؤولان و متولیان فرهنگی با همه توان خود باید مراقب اعتقادات جوانان باشند، گفت: اگر مراقب اعتقادات جامعه نباشیم با خطرات و آسیب های جدی مواجه خواهیم شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) که شب گذشته با حضور مراجع تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، با بیان این که ائمه معصومین(ع) حدود 2 قرن از طریق وکلای خود با مردم در ارتباط بودند، گفت: در حقیقت انتصاب وکلا از این جهت بود که مردم بدانند در هنگام غیبت حضرات معصومین(ع) باید به سراغ علما و نواب خاص و عام ایشان بروند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: از سال 132 با سقوط بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس، ائمه معصومین(ع) احساس کردند که ارتباط شان با شیعیان سخت شده است، از این رو به یک نهاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و دینی به نام نهاد وکالت راه اندازی کردند تا مردم با ایشان در ارتباط باشند.

وی افزود: دوران طلایی فعالیت وکلای ائمه معصومین(ع) از زمان امام صادق(ع) آغاز شد و تا دوران امام حسن عسکری(ع) ادامه داشت؛ اوج پررنگی این موضوع در زمان امام حسن عسکری(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به هدف اهل بیت(ع) از راه اندازی نهاد وکالت ابراز کرد: دلیل این امر را می توان در چند مورد دانست که عبارتند از بسط و گسترش شیعه، سرکوب بنی عباس و سختگیری هایی که برای ملاقات ائمه معصومین(ع) داشتند و زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج) و تقویت ارتباط با علما که نائبان عام امام زمان(ع) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همچنین اجازه عرض اندام ندادن به فرقه های انحرافی مثال غالیان، صوفیان و واقفیان نیز از دیگر اهداف ائمه معصومین(ع) از نهاد وکالت برای خودشان بود.

وی با اشاره به این که بر اساس روایات کسانی که امامت و ولایت را قبول ندارند، مرتکب بزرگترین ظلم شده اند، مطرح کرد: منابع و مبانی دینی با سختی های فراوان به دست ما رسیده است و امروز باید بدانیم برای این که قرآن کریم به دست ما برسد، علمای بزرگ دینی ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی های بسیاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به نقش مرجعیت دینی در جلوگیری از انحراف در دینداری اشاره و بیان کرد: امروز نقش مرجعیت به عنوان نواب عام امام زمان(ع) در جلوگیری از انحراف در جامعه شیعی بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان این که وکلا و نواب اهل بیت(ع) برای حفظ مبانی ائمه معصومین(ع) تحت شکنجه های بسیار بنی عباس قرار داشتند، افزود: همین که امروز مشاهده می کنیم شیخ عیسی قاسم ها و شیخ زکزاکی ها در زندان ها و تحت فشار به سر می برند، نشانگر سختی حفظ دین در زمان طاغوت ها است.

وی به نقش سیاسی، اقتصادی، کلامی، اجتماعی و فرهنگی وکلا و نواب اهل بیت(ع) اشاره و تأکید کرد: امروز وظیفه همه ما حفظ دین است و همه به ویژه جوانان باید بدانند که برای حفظ آیه آیه قرآن کریم سرهای بسیاری بریده و خون های بسیاری ریخته شده است، بر این اساس باید مراقب باشیم تا عده ای نتوانند دین را به امری سلیقه ای تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اهمیت دینداری در روزگار کنونی گفت: در روایات آمده است که انسان باید برای حفظ دین حتی از جان خویش نیز بگذرد، بنابراین همه مسؤولان و متولیان فرهنگی با همه توان خود باید مراقب اعتقادات جوانان باشند، زیرا اگر مراقب نباشند با خطرات و آسیب های جدی مواجه خواهیم شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات