۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۲۶۳
مدیر مدرسه علمیه امام صادق رستمکلا:

فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی مانع تعالی معنوی خانواده می شود

فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی مانع تعالی معنوی خانواده می شود
استاد حوزه علمیه مازندران از خانواده به عنوان کانون آرامش در جامعه یاد کرد و با بیان این که یک خانواده مطلوب همواره توجه به ارزش‌های دینی و احکام اسلامی را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهد، گفت: فاصله گرفتن از اصول و ارزش‌های دینی مانعی در جهت رشد و تعالی معنوی خانواده است.
حجت الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق رستمکلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: خانواده نقش بسیار مهمی در رشد اجتماعی جامعه عهده دار است.

وی با بیان این که نهاد مقدس خانواده در طول تاریخ اسلام محل پرورش و کمال بزرگ‌ترین انسان‌های تاریخ بشر نظیر ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: در ادوار مختلف تاریخ نیز شخصیت‌های بزرگی از دامان خانواده‌های مؤمن و دیندار سر برآورده اند.

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که سبک زندگی ائمه اطهار (ع) الگویی جاودانه برای جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که انتظار می‌رفت جامعه اسلامی نتوانست سیره زندگی اهل بیت (ع) را مبنای زندگی اجتماعی خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران از خانواده به عنوان کانون آرامش در جامعه یاد کرد و با بیان این که یک خانواده مطلوب همواره توجه به ارزش‌های دینی و احکام اسلامی را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: فاصله گرفتن از اصول و ارزش‌های دینی مانعی در جهت رشد و تعالی معنوی خانواده است.

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که متأسفانه دنیای امروز که بر پایه یک سری اصول و ارزش‌های مادی پایه گذاری شده با مشکلات و بحران‌های اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: این بحران‌های اجتماعی در حال حاضر به خانواده‌ها نیز رسوخ کرده و موجب تزلزل در بنیان خانواده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خانواده محور تربیت و شکل گیری اخلاقی و معنوی آینده سازان فردای این کشور است، خاطرنشان کرد: اگر یک خانواده در جامعه اسلامی از ارزش‌های دینی دور باشد نمی‌تواند در تربیت و پرورش انسانی متعهد، مؤمن، دیندار و با اخلاق موفق عمل کند.

مدیر مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر با بیان این که امروز بنیان خانواده در دنیای غرب با یک بحران جدی مواجه شده است، گفت: معنا و مفهوم خانواده در غرب جایگاه خود را از دست داده و به تجرد گرایی و تک زیستی گرایش یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه امروز این گونه آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی خانواده‌های ایرانی تهدید می‌کند، افزود: تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی در متن خانواده راه برون رفت خانواده از مشکلات و معضلات اجتماعی است. /۹۵۰/ت ۶۰۲/ب ۱
ایمانی
ارسال نظرات