۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۰۱۴۳
محمدی فارسانی:

پرداخت زکات امری مهم در محرومیت زدایی است

پرداخت زکات امری مهم در محرومیت زدایی است
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی استان در این راستا گفت: پرداخت زکات امری مهم و ضروری در زمینه محرومیت زدایی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، جاسم محمدی فارسانی، مدیر کل کمیته امداد لرستان، ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان گفت: در راستای جمع آوری زکات در لرستان کمیته های چهار گانه تشکیل شده است.

جمع آوری بیش از 168 میلیارد ریال زکات در لرستان

وی با بیان اینکه تاکنون بخش مهمی از جمع آوری زکات در سال 97 محقق شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 168 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان خاطرنشان کرد: 60 میلیارد ریال از مبالغ جمع آوری شده در قالب زکات فطریه بود و 10 میلیارد ریال نیز به صورت نقدی و توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از مجموع روستاهای استان لرستان تعداد یک هزار و 300 روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند.

محمدی فارسانی با بیان اینکه در سال جاری بیش از یک هزار روستا با شورای زکات استان همکاری داشته اند، افزود: دو هزار و 488 نفر در روستا و 267 نفر در شهرهای استان با شورای زکات دارند.

وی به اهمیت و نقش پرداخت زکات در جامعه و رفع نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات از راه های کمک به نیازمندان و رفع مشکلات به ویژه در مناطق محروم است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان خاطرنشان کرد: همواره با همکاری نهادی های تبلیغی فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت مبلغان اعزامی در مناطق روستایی اقدامات مؤثری برای ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات صورت می گیرد./9451//۶۰۱/خ

ارسال نظرات