۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۸۹۰۵۳
امام جمعه اهواز:

روحیه خدمت به مردم باید در روحانیت حفظ شود

امام جمعه اهواز گفت: باید اقتدار روحانیت و حضور روحانیت در مسائل اجتماعی و روحیه خدمت به مردم را حفظ کنیم.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در اجلاسیه جامعه روحانیت شهرستان دزفول و مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آیت الله قاضی (ره) دزفول با بیان اینکه ما باید پشتیبان و مدافع یکدیگر باشیم و انسجام جامعه روحانیت را حفظ کنیم، گفت: ما باید اقتدار روحانیت و حضور روحانیت در مسائل اجتماعی و روحیه خدمت به مردم را حفظ کنیم. این مسئولیت مهمی است برای عزیزانی که ملبس به لباس روحانیت می شوند و به این جمع می پیوندند.

امام جمعه اهواز با اشاره به خدمتی که روحانیت در طول تاریخ کرده است افزود: اگر اخلاص، تقوا و خدا ترسی علمای شیعه نبود این افتخارات نصیب تشیع نمی شد، علمای بزرگی همچون شیخ صدوق و شیخ کلینی و شیخ مفید و دیگر بزرگانی که در آن دوران بودند، تشیع را با اخلاص و تقوا و علم خود پایه گذاری کردند تا حمایت ها و عنایات حضرت حجت بن الحسن (عج) هست در همین مسیر باشید و حرکت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) می فرماید که «شیعتنا مرابطون» یعنی علمای شیعه ما رزمنده هستند. در مرزهای کشورهای اسلامی ایستاده اند پشت این کشورهای اسلامی شیاطین هستند و سعی می کنند وارد قلمرو کشورهای اسلامی شوند اما علما آماده باش ایستادند ا جلوی شیاطین را بگیرند و نگذارند ورود کنند. هر خطری دین و دنیا و آخرت مردم را تهدید کرد علمای شیعه هستند که سینه سپر می کنند و در خط مقدم می مانند و از ورود خطرات ممانعت می کنند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با تاکید بر اینکه علمای اسلام هیچ وقت کوتاهی نکردند، خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب در حوزه علمیه اهواز اعلام تحصن کردیم و امام هم برای ما پیغام فرستادند و اعلام حمایت فرمود، مردم هم به حمایت از ما راهپیمایی کردند. همین اتحادها بود که کار ما را برای انقلاب پیش برد؛ سراسر کشور به همین شکل بود.

آیت الله موسوی جزایری بیان داشت: شیاطین دنبال انسان های ضعیف النفس می روند تا آنها را منحرف و فاسد کنند اما علما و روحانیت مانع می شوند و مردم را از شر شیاطین حفظ می کنند، خوشا بحال کسانی که خدا به آنها توفیق داده تا از جامعه روحانیت باشند./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات