۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۶۶۳۷
استاد حوزه علمیه:

جوانان زیر سایه علما تربیت شوند

امام جمعه سابق اسلام آباد غرب خواستار توجه بیشتر به قشر نوجوان شد و با بیان اینکه فرزندان را با عالم مرتبط کنیم تا واکسیناسیون شوند، گفت: فضای مسجد نباید برای فرزندان غمگین باشد.
سید امیر محمدی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور کارشناس دینی عصر امروز در مراسم تجلیل از ائمه جماعات نمونه با بیان اینکه همه خواندن نماز فرادی را بلد هستند، اما در دین فراوان بر اقامه نماز جماعت تأکید شده است، گفت: اقامه نماز جماعت به خاطر ارتباط مردم با عالم و ارتباط دین و دنیا است.

وی با اشاره به کلمات قصار نهج البلاغه، اظهار داشت: آدم یا باید عالم ربانی باشد یا با عالم مرتبط شود.

امام جمعه سابق اسلام آباد غرب افزود: پیامبر اسلام فقط برای نماز خواندن مسجد نمی رفت، بلکه به بهانه آن امور دین و دنیای مردم را هم مدیریت می کرد، نیروهای بسیج هم باید در مساجد و زیر سایه عالم تربیت شوند.

وی با اذعان به اینکه ما به امید اتصال به ظهور امام زمان(عج)، انقلاب کردیم، ابراز کرد: لازمه این مهم، داشتن روحیه انقلابی و مسجدی است، هرچه قدر که در این حوزه کار کنیم ناکافی است، در کار فرهنگی نباید قناعت کرد.

امام جماعت نمونه قرچک، مساجد دهه 50 و 60 را مساجد تراز انقلاب دانست و بیان کرد: آن مساجد بهترین بسیجیان را تربیت کردند.

وی مسجد را نمادی از جامعه اسلامی است عنوان کرد و گفت: همانطور که در مسجد فقط یک نفر جای مشخص دارد و آن هم امام جماعت است و دیگران باید پشت او نماز بخوانند، در جامعه اسلامی هم ملت باید پشت ولی فقیه حرکت کنند.

استاد اخلاق اضافه کرد: امام مسجد باید در علوم دینی عالم باشد، گناه کبیره نداشته باشد و مردم از نظر تقوا او را قبول داشته باشند و پشت او نماز بخوانند.

وی با ابراز اینکه نجاست مسجد حرام است، ادامه داد: در این صورت مسجد باید سریعاً تطهیر و پاک شود، جامعه هم اگر با گناه آلوده شود، باید با نهی از منکر آلودگی آن را برطرف کرد.

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: همانطور که در مسجد قسمتهای مردانه و زنانه تفکیک می شود، در جامعه هم باید از اختلاط زن و مرد جلوگیری کرد و حجب و حیا رعایت شود.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر به قشر جوان و نوجوان شد و با بیان اینکه فرزندان را با عالم مرتبط کنیم تا واکسیناسیون شوند، افزود: فضای مسجد نباید برای فرزندان غمگین باشد، کودکان باید در مساجد شاد باشند./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات