۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۸۶۱۵۰
فرمانده سپاه پاکدشت:

مسجد باید مأوا و مأمن مردم باشد

فرمانده سپاه پاکدشت با یادآوری اینکه در ابتدای ظهور اسلام، مسجد پایگاه اصلی دین انتخاب شد، گفت: امروز هم باید به همان دوران برگردیم و مسجد باید مأوا و مأمن مردم باشد.
مجید درویشی مجید درویشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید درویشی فرمانده سپاه پاکدشت شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم فرماندهان بسیجی با بیان اینکه بسیج برآمده از دل مردم و برای مردم است، گفت: بسیج یعنی عینیت بخشی به مردم سالاری دینی، یعنی حضور در صحنه و تعلق خاطر به نظام، مردم و انقلاب.

وی یادآور شد: امام با تأسیس بسیج به همگان ثابت کرد که صاحب اصلی نظام مردم هستند و از سوی همین مردم بود که توانستیم از زیر یوغ نظام شاهنشاهی خلاص شویم و مردم با تأسی از آرمان های انقلاب و استفاده از آموزه های ناب محمدی راه خودشان را انتخاب کردند.

این مقام مسؤول ابراز کرد: بسیج آمده برای پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی، بسیج از بدو تأسیسش تا به امروز هر کجا که انقلاب نیازی داشته است در کف صحنه حضور پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج متعلق به قشر خاصی نیست، عنوان کرد: دایره بسیج دایره خدمت گذاری است و بسیار گسترده است، از شروع جنگ تحمیلی هم بسیج در برابر خیل عظیم تجهیزات دشمن با وجود کمترین امکانات ثابت کرد جایی که تفکر بسیجی وجود دارد "نمی شود و نمی توانیم" معنا ندارد.

درویشی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس هم وقتی کشور نیاز به سازندگی داشت باز بسیج پا به عرصه گذاشت، در دیگر عرصه های دشوار نظام هم تفکر بسیجی و انقلابی بود که انقلاب را تحت حمایت های رهبری حفظ  کرد، هرجا که در کشور پیشرفتی انجام شده به خاطر نگاه انقلابی و بسیجی است، چرا که بسیج متشکل از مردم است و مردم هم رکن اصلی این انقلاب هستند که اگر آنها کنار انقلاب نباشند، انقلاب ما معنا ندارد.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، مطرح کرد: امروز شاهد هستیم که در بسیاری از عرصه ها جز ده کشور اول دنیا هستیم مانند صنعت هسته ای، موشکی، نانو و موارد دیگر، اینها همه در شرایطی است که ما تحت اعمال شدیدترین تحریم ها در طول تاریخ بوده ایم.

فرمانده بسیج پاکدشت تفکر انقلابی را تفکر مقابل لیبرالیسم دانست و بیان کرد: تجربه ثابت کرده است که از نظام سلطه برای ما آبی گرم نخواهد شد، امروز تنها درخواست نظام سلطه از ما نابودی انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری اینکه در ابتدای ظهور اسلام، مسجد پایگاه اصلی دین انتخاب شد، تصریح کرد: امروز هم باید به همان دوران برگردیم، مسجد باید مأوا و مأمن مردم باشد، دلدادگان به انقلاب باید با حضور در مسجد برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی کنند.

درویشی در پایان افزود: پیامبر ما پیامبر مهربانی هاست، مساجد و محلات ما هم امروز باید محور مهربانی باشند، امام و معتمدین مسجد و بسیج دست در دست هم دهند و برای حل مشکلات مردم گام بردارند./804/پ203/ب1

ارسال نظرات