۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۵۸۶۳
یکم آذر؛

اجلاسیه شهدای طلبه خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه طلاب و روحانیان خراسان جنوبی یکم آذر در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.
نصیرایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجلاسیه طلاب و روحانیان خراسان جنوبی روز پنجشنبه یکم آذرماه ساعت 8 صبح در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 72 شهید روحانی و طلبه را تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: در این اجلاسیه بیش از 3 هزار نفر از طلاب و علما و فضلای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضویی، قم، تهران و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه از دو سال قبل هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اجلاسیه‌های شهدا انجام شده است، افزود: آیت الله نجم‌الدین طبسی، حجت الاسلام والمسلمین قاینی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مهمانان ویژه این اجلاسیه هستند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان انجام شده است، تصریح کرد: تمام این هزینه‌ها و پیگیری‌ها برای این است که فکر، اندیشه و گفتمانی که شهدا داشتند را برای جامعه و مخاطب امروز تبیین و تشریح کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه‌های شهدا هرچند برکاتی دارد اما هدف اصلی از این اجلاسیه‌ها این است که گفتمان شهدا برای جوانان تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر امروز در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی مشکل داریم، این مشکل و مسأله به این برمی‌گردد که راه و رسم شهدا را فراموش کردیم و اگر به سخن شهدا توجه کنیم عمده کارها نیز برطرف می‌شود.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: در اکثر وصیت نامه‌های شهدا به پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید شده است و همواره یکی از این موضوعات این بوده که ولی فقیه زمان را فراموش نکنیم و حرف ایشان بر زمین نماند.

وی افزود: در طول 40 سال از انقلاب اسلامی هر جایی که به حرف ولی فقیه خود گوش کردیم به موفقیت رسیدیم و هر جایی که از ولی فقیه فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: امروز تفکر لیبرالی جامعه فرهنگی و سیاسی را به جایی می‌رساند که نتوانند زندگی روزمره خود را مدیریت کند.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دستاوردهای خوبی را به دست آورده که این پیشرفت‌ها و دستاوردها را مدیون خون شهدا هستیم که این برکات را برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه مقاومت تنها نسخه‌ای است که می‌تواند بسیاری از گرفتاری‌ها در عرصه بین‌الملل را حل کند، عنوان کرد: با اتکا کردن به شرق و غرب نه تنها پیشرفت نمی‌کنیم بلکه به بن بست می‌رسیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در هیچ عرصه‌ای بن بستی نداریم، گفت: دو عنوان کتاب شهدای روحانی در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیان و چهار عنوان کتاب دیگر نیز در کنگره 2 هزار شهید استان رونمایی می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات