۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۶۹۹
سر مقاله؛

شریک راهبردی

عراق می‌تواند به راهبردی‌ترین شریک ایران در میان همسایگانش مبدل شود، چرا که در اینجا ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و سیاسی مضاعفی نسبت به سایر همسایگان وجود دارد.
ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، عراق می‌تواند به راهبردی‌ترین شریک ایران در میان همسایگانش مبدل شود، چرا که در اینجا ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و سیاسی مضاعفی نسبت به سایر همسایگان وجود دارد.

آنچه موجب نگرانی دول مرتجع عربی شده، همین میزان بالای همگرایی بوده که نمونه‌اش در مبادلات کالایی و خدماتی میان دو کشور است؛ اکنون عراق بعد از چین‌(که وارد‌کننده اصلی نفت و متعلقات آن است)، بزرگ‌ترین شریک تجاری ماست.

چنین فرصت بزرگی کنار گوش‌مان قرار دارد و باید همه تمهیدات لازم برای بهره‌گیری از آن را به‌کار بگیریم. بعضاً احساس می‌شود که دولت مایل است در مسیرهای خیلی دور، جذب سرمایه و توسعه بازار کند و چشمانش را بر همین امکانات منطقه‌ای می‌بندد؛ حالا که #اربعین توانسته پیوندهای عمیق فرهنگی ایجاد کرده و بر زخم‌های تاریخی مرهم نهد و اتفاقات بینا‌فرهنگی بی‌سابقه‌ای در جهان شیعی-اسلامی ایجاد کند که بستر مناسبی برای توسعه همه همکاری‌هاست، باید با تلاشی مضاعف به این عرصه نگریست.

طبعاً مسوولیت فقط متوجه دولت نیست و همه واحدهای درگیر در این ماجرا - به‌ویژه بخش‌های خصوصی و مدنی کشور - هم باید با تکاپوی بسیار به این فرصت تاریخی بنگرند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات