۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۶۷۵
یادداشت؛

برای جهادگر آسمانی

فردای ایران را همین جوانان می سازند، جوانانی که بزرگ‌ترین سرمایه ایران اسلامی هستند و در هر میدانی که پا گذاشته اند، غیرممکن ها را ممکن ساخته اند.
امیر محمد اژدری

به گزارش خبرگزاری رسا، چهل سال است از انقلاب اسلامی می گذرد و در سایه نظام اسلامی و مدیریت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نسلی تربیت شده اند که رشادت و حماسه و سلحشوری در میادین علمی، فرهنگی، محرومیت زدایی و نظامی، نه به صورت موردی و استثنا که به قاعده در آن ها موج می زند.  نسلی که جوان رزمنده اش، به فرموده رهبر معظم انقلاب برای یک امت حجت می شود وقتی می داند او را به قربانگاه می برند و خم به ابرو نمی آورد.

نسلی که پس از ترور دانشمند هسته ای، دکتر مجید شهریاری، چند هزار نفر از دانشجویان تراز اولش درخواست تغییر رشته به فیزیک هسته ای می دهند تا قدم در راه استاد شهیدشان بگذارند. نسلی که اهل اردوی جهادی است و رفع کمبودهای روستاهای محروم و آفتاب بیابان برایش دلنشین تر است از آسایش شهر و تفریح و فراغت.

روز گذشته، یکی از همین جوانان جهادی چشم از جهان فروبست و به ملاقات دوستان جهادگر و شهیدش شتافت. امیرمحمد اژدری، از فعال ترین جوانان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از جمله جوانانی بود که عمر کوتاه خود را وقف محرومیت زدایی کرد و سرانجام نیز در مسیر رسیدن به یکی از همین مناطق محروم جان باخت.

چقدر زیباست که کسی در اوج جوانی، دغدغه اصلی زندگی اش، خدمت به مناطق محروم و گره گشایی از محرومان و مستضعفان باشد.

امیر محمد اژدری و دوستان جهادگرش، هر چند روز، عازم یک استان و یک منطقه محروم می شدند تا از خدمات سلامت و پزشکی گرفته تا اشتغالزایی و خودکفایی، هرچه از دستشان بر می آمد به مردم محروم و مستضعف هدیه کنند. برای جهادگران این شعر خیلی مصداق پیدا می کند که «به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است»؛ چرا که باقیات الصالحات را معنا کرده اند و هر گوشه ای نشانی از خود به جا گذاشته اند. درمانگاه، مسجد، مدرسه، حسینیه، حمام و کارگاه های اشتغالزایی مادامی که برپا هستند برای امیرمحمد و رفقایش صدقه جاریه محسوب می شوند یکی از لطایف این جوان، غیر از حیاتش، لحظه رحلت و سفر کردن از این دنیاست. صد البته فرق است بین کسی که در بستر بیماری از دنیا می رود با کسی که در میدان خدمت و جهاد، آسمانی می شود.

فردای ایران را همین جوانان می سازند، جوانانی که بزرگ‌ترین سرمایه ایران اسلامی هستند و در هر میدانی که پا گذاشته اند، غیرممکن ها را ممکن ساخته اند. مسیر خدمت و جهاد ادامه دارد و دوستان جهادگر این عزیز سفر کرده حتما این پرچم را برافراشته نگه خواهند داشت./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات