۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۸۴۹۵۲
فروزنده در گفت وگو با رسا:

نسخه های غربی در هیچ کشوری کارآمد نخواهد بود

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با تأکید بر این که امروزه سیاست های غرب به ویژه ‌آمریکا با شکست مواجه شده است، خطاب به خودباختگان در برابر آمریکا گفت: نسخه های غربی در هیچ کشوری کارآمد نخواهد بود.
لطف الله فروزنده

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که امروز از ابهت آمریکا کاسته شده است، گفت: آمریکا به دنبال نظام جهانی بود که بتواند در آن تنها قدرت جهان باشد و همه کشورها به این باور برسند که بدون آمریکا امکان زندگی کردن وجود ندارد، اما نظام جمهوری اسلامی این قدرت و ابهت را در هم شکست و به جهانیان نشان داد که آمریکا یک ابرقدرت پوشالی است.

وی با بیان این که اقتدار آمریکا در منطقه شکسته شده است، اظهار داشت: ملت ایران به همه ملت های جهان نشان داد که می توان با اتکای به خداوند، وحدت و پیروی از یک رهبر فرزانه به صورت مقاوم در برابر آمریکا ایستادگی کرد؛ امروز آثار این موضوع را می توان در منطقه مشاهده کرد، زیرا همه ملت های منطقه علیه آمریکا قیام کرده اند و دیر یا زود این مسأله در سراسر جهان شکل خواهد گرفت.

فروزنده با اشاره به این که سیاست های آمریکا به ویژه سیاست هایی که در زمینه خاورمیانه داشت با شکست مواجه شده است، ابراز داشت: آمریکا به دنبال آن بوده که کشورهای منطقه را تجزیه کرده و جریان های تکفیری را تقویت کند، اما با شکست مواجه شد، زیرا همه می دانیم که داعش و امثال آن رو به افول هستند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی خاطرنشان کرد: آمریکا همچنین با استفاده از حربه های مختلفی همچون جنگ اقتصادی، تحریم، رو به افول بردن قدرت منطقه ای ایران، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و مواردی از این قبیل به دنبال این بود که نظام جمهوری اسلامی را از بین برده و اجازه توسعه گفتمان انقلاب اسلامی را ندهد، اما به وضوح مشاهده می کنیم که درخت نظام جمهوری اسلامی نسبت به اوایل انقلاب بسیار تنومندتر و قوی تر شده و گفتمانش نه تنها در منطقه بلکه در دنیا ابهت پیدا کرده است.

وی با بیان این که ایران از جهت توان علمی در حال تبدیل شدن به یک قطب مهم است، عنوان کرد: این قدرت علمی بسیار می تواند در جهت زیر سؤال رفتن قدرت آمریکا تأثیر داشته باشد.

فروزنده با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در جامعه بیان کرد: در این زمینه چالش هایی وجود دارد که از سوء برنامه ها و عملکردهای ضعیف نشأت می گیرد، بنابراین اگر این بخش ها را اصلاح کنیم بدیهی است که چالش ها نیز از بین خواهد رفت.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با تأکید بر این که ایران مهم ترین مزاحم آمریکا برای قدرت طلبی است، تصریح کرد: امروز ایران بزرگترین پرچم دار کشورهای مستضعف و مسلمان محسوب می شود و با قدرت در حال حرکت به سوی توسعه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی در توصیه ای به خودباختگان در برابر قدرت پوشالی آمریکا و طرفداران سازش با استکبار گفت: این افراد باید فراز و نشیب های انقلاب اسلامی را در طول 40 سال اخیر بررسی کنند تا دریابند ما در برابر آمریکا قدرتمند شده ایم؛ اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم خواهیم دانست که آمریکا روز به روز ضعیف تر شده است اما جمهوری اسلامی امروز در یک موضع کاملاً تهاجمی قرار دارد.

فروزنده تأکید کرد: هرکجا در برابر آمریکا محکم ایستادگی کرده و از خود ضعف نشان ندادیم پیروز شده ایم، اما هر زمان که از مدل های غربی الگو گرفتیم با شکست مواجه شده و آسیب دیده ایم، بر این اساس همه ما باید از توان داخلی خود حمایت کنیم و به صورت یکپارچه در برابر آمریکا بایستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: در یک برهه ای از زمان حتی توان ساخت یک کلاشینکف را نداشتیم، اما امروز به برکت انقلاب به یک قدرت نظامی بزرگ تبدیل شده ایم و در رشته های هایتکی همچون نانو و همانند آن جزء 4 کشور اول دنیا هستیم؛ همه این دستاوردها از "اعتماد به نفس" به وجود آمده و اگر ما در جایی با چالش هایی مواجه بوده ایم، بخاطر عدم اعتماد به نفس و رجوع به نسخه های غربی بوده است.

وی با بیان این که نسخه های غربی در هیچ کشوری کارآمد نخواهد بود، اظهار کرد: آن کشوری موفق می شود که اعتماد به نفس ملی داشته باشد و به نیروی انسانی خود توجه و تکیه کند؛ البته ناگفته نماند که این بدان معنا نیست که ما نباید با سایر کشورها تبادل علمی داشته باشیم، بلکه باید تبادل داشت، اما این تعامل ها و تبادل ها باید با اعتماد به نفس و تکیه بر هویت اسلامی ایرانی شکل بگیرد.

فروزنده در پایان با اشاره به نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یادآور شد: هر چقدر بستر ورود جوانان متدین در عرصه های مختلف فراهم شود، کارها با شجاعت، انگیزه و انرژی بیشتری انجام خواهد گرفت./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات