۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۶۰۵
استاد حوزه علميه قم:

دولت ایران و عراق شرایط سفر را برای زائران تسهیل کنند

استاد حوزه علميه گفت: دولت ايران و عراق به جای گران كردن كرايه ها و مانع تراش ها بايد براي زائران اربعين يارانه پرداخت می كردند تا زائران بيشتری در كنگره عظيم اربعين حسينی شركت داشته باشند.
حجت الاسلام محمد ملايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد ملایی در سلسله نشست های بصیرتی شنبه شب ها که در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار شد، با اشاره به اینكه امام حسین(ع) درس ثبات قدم داد، گفت: امام حسین(ع) شهید راه فهم و درك و بصیرت مردم و بصیرت افزایی است.    

وی افزود: امام حسین(ع) رفت تا مردم از ظلمت و تاریكی خارج شوند و از دو راهی های تحیر و شك و شبهه نجات پیدا كنند، از این رو انسان باید در شبهه ها ثبات قدم داشته باشد.

حجت الاسلام ملایی گفت: دوره غیبت امام زمان(عج) دوران فتنه ها وتاریكی ها و شبهه ها است و در این باره روایات زیادی است كه دوره آخر الزمان دوره تحیّر است، امام صادق(ع) می فرماید، به زودی شبهه هایی شما را در برخواهد گرفت و شما بدون چراغ خواهید ماند و دنبال یك نفر خواهید  بود كه دست شما را بگیرد.

وی با اشاره به فراوانی شبهه در جامعه امروز، گفت: امروز سمت و سوی شبهه ها به پیاده روی چند ده میلیونی رفته است كه بخشی وهابیت بخش دیگر آن را خودی ها به دامن زده اند تا اینگونه شبهه ها را به سمت و سوی امام حسین(ع) سوق دهند.

حجت الاسلام ملایی با اشاره به تنوع شبهه ها از جمله شبهه به خدا، ولایت فقیه، مدافعان حرم، گفت: در دوره شك و شبهه آخر الزمانی باید ثبات قدم داشت.

استاد حوزه علمیه همچنین با اشاره به اینكه در آینده  جهان در قالب یك كاروان به سرپرستی امام زمان(عج) در پیاده روی اربعین شركت خواهند كرد، افزود: امروز پیاده روی اربعین حسینی بین المللی شده است و از همه ادیان در پیاده روی میلیونی شركت دارند و این در حالی است كه برخی در حال مانع تراشی برای حضور مردم ایران در پیاده روی اربعین هستند.

حجت الاسلام ملایی یادآور شد: نباید وضعیت را برای زائران اربعین حسینی سخت كنند به طوریكه برای گرفتن ارز مانع تراشی و مردم را تحقیركنند.

حجت الاسلام ملایی با اشاره به اینكه پیاده روی اربعین چشم دشمن را كور كرده است، گفت: امسال با وجود مشكلات اقتصادی زائران اربعین حسینی براساس آمار منتشر شده چندین برابر سال گذشته است و این كنگره عظیم جهانی چشم استكبار جهانی را كور كرده است.

وی اظهار داشت: قبل از محرم با هجمه به دو ملت ایران و عراق به دنبال اختلاف و شكاف بین مردم و عراق برآمدند تا اربعین حسینی را كم رنگ كنند اما این توطئه و ترفند دشمن نیز با هوشیاری دو ملت ایران و عراق نقش بر آب شد.

استاد حوزه علمیه گفت: دولت ایران و عراق به جای گران كردن كرایه ها و مانع تراشی باید برای زائران اربعین یارانه پرداخت می كردند تا زائران بیشتری در این كنگره عظیم اربعین حسینی شركت داشته باشند.

وی در ادامه از عدم برگزاری جلسات بصیرتی در كاشان انتقاد كرد و بر برگزاری جلسات بصیرتی از سوی هیئات مذهبی در این شهرستان تأكید و عنوان كرد: هیات امنای مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی كاشان با كمك یكدیگر جلسات بصیرتی را برگزار كنند چرا كه دستاورد جلسات بصیرتی اخلاق و تاریخ و حدیث و بصیرت افزایی است.

استاد حوزه علمیه گفت: هیئات مذهبی در كاشان در كنار فعالیت های روضه خوانی و عزاداری و پذیرایی در فعالیت های فرهنگی مهمی می توانند مشاركت داشتند و شاهد دستاوردهای مهم فرهنگی هیئات مذهبی بود.

حجت الاسلام  ملایی ادامه داد: امام حسین(ع) دو سفره مادی و سفره معنوی را برای پیروان خود گسترانیده است كه سفره مادی آن مقدمه ای برای سفره معنوی امام حسین(ع) است.

وی بر تشكیل صندوق های قرض الحسنه از سوی هیئات مذهبی تأكید كرد و اظهار داشت: هیأت مذهبی با پس انداز تنها یك شب پذیرایی و مخارج هیات، اقدام به تأسیس صندوق های قرض الحسنه كنند و مشكل جوانان محل را حل كنند.

استاد حوزه علمیه گفت: تلاش برای كم رنگ كردن عزاداری امام حسین(ع) از دوره بنی امیه شروع شده و  تا به امروز ادامه دارد و اخیرا نیز خبرنگار روزنامه ابتكار از شهادت امام حسین(ع) به عنوان درگذشت امام حسین(ع) نام برده است./1307/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات