۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۱۰۹۵
حسین الشهرستانی:

آمریکا در کنار زدن الحشد الشعبی از صحنه سیاسی عراق شکست خورده است

معاون سابق نخست‌وزیر عراق در امور انرژی اعلام کرد که شکست آمریکا در دور کردن الحشد الشعبی از صحنه سیاسی عراق، به منزل نقش بر آب شدن تلاش‌ها و طرح‌هایش در این کشور است.
حسین الشهرستانی: معاون سابق نخست‌وزیر عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آنچه که امروز در عراق با عنوان «الحشد الشعبی» شناخته می‌شود، نیرویی است که چهار سال قبل با هدف مبارزه علیه داعش تشکیل شد، تا ارتش عراق از آن برای افزایش توان نظامی‌اش بهره ببرد.

الحشد الشعبی همواره بر مخالفت با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و دخالت آنها در تحولات عراق تاکید دارد و لذا برخی مسؤولان و سیاستمداران عراقی مانند حسین الشهرستانی، مخالفت آمریکا با اقدامات الحشد را به معنای مخالفت آمریکا با منافع ملی عراق می‌دانند.

«حسین الشهرستانی» معاون سابق نخست‌وزیر عراق در امور انرژی در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که آمریکا نتوانسته است الحشد الشعبی را از صحنه سیاسی عراق حذف کند.

او گفت: شکست آمریکا در کنار زدن الحشد الشعبی از عرصه سیاسی به معنای شکست طرح و برنامه‌های آن در عراق است.

الشهرستانی با اشاره به انتخاب روسای جدید سه قوه عراق افزود: بغداد با انتخاب روسای خود بیشترین سود را می‌برد.

فرآیند انتخاب روسای جمهور، مجریه و مجلس در عراق تقریبا پایان پیدا کرده است و آقایان محمد الحلبوسی، برهم صالح و عادل عبدالمهدی به ترتیب در سمت‌های رییس مجلس، رییس جمهور و مامور به تشکیل کابینه جدید، وارد کارزار سیاسی عراق شدند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات