۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۱۱۳
سرمقاله؛

مضحکه ابرقدرت

سخنرانی رییس رژیم آمریکا در مجمع عمومی سازمان‌ملل‌متحد، رکورد اتفاقات خنده‌دار در این سازمان را جابه‌جا کرد و ترامپ را به رتبه‌ای بالاتر از نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رساند.
ترامپ در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی رییس رژیم آمریکا در مجمع عمومی سازمان‌ملل‌متحد، رکورد اتفاقات خنده‌دار در این سازمان را جابه‌جا کرد و ترامپ را به رتبه‌ای بالاتر از نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رساند.

او که در حال سخن‌پراکنی‌درباره توانمندی‌های کشورش بود، در جملاتی گفت که وضع آمریکا را در دو سال گذشته به نحوی ارتقا داده که در تاریخ بی‌سابقه است؛ این جمله با خنده دیپلمات‌ها و مقامات حاضر در سالن مواجه شد، طوری که او لحظه‌ای سخنانش را قطع کرد و با حیرت گفت توقع چنین واکنشی را نداشته است.

اتفاقی که در مجمع عمومی سازمان‌ملل‌متحد افتاد، مظهری از شرایط کنونی ابرقدرت تنهایی است که حالا هیچ‌کس نمی‌خواهد با آن عکس یادگاری بگیرد و مضاف بر آن، حرف‌ها و وعده‌ها و ادعاهایش برای همگان مضحک و غیرواقعی است.

این واقعه، نتیجه رفتارها و اعمال ترامپ در دو سال اخیر است که برای همگان، سیاست قلدرمآبانه و زورگویانه آمریکا را واضح ساخته و برخلاف همه روسای‌جمهوری قبلی که می‌خواستند چهره این کشور را بزک کنند، او تصویری حقیقی از ایالات‌متحده به‌دست می‌دهد.

این را می‌توان آغازی بر پایان هژمونی و اقتدار آمریکا دانست، چه اینکه با همه دست‌اندازی‌های این کشور به اقصی‌نقاط دنیا، ترامپ می‌داند که باید به‌سرعت به مرزهای سرزمینی خود بازگردد و عقبه سست‌شده‌اش را ترمیم کند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات