۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۷۹۹۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

استقلال نقطه درخشانی در تاریخ حوزه های علمیه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه شیعه از گذشته های دور تا به امروز وابستگی دولتی نداشتند، گفت: این استقلال و عدم وابستگی یک نقطه بسیار موفق و درخشانی در حوزه علمیه است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحان الرسول نکا با اشاره به این که ملت های مظلوم حماسه آفرینی، ذلت ستیزی و مقابله با ظلم را قیام حسینی آموختند، گفت: انقلاب، جوشش ها و خروش هایی که با انگیزه های استقلال، آزادی و خروج از سلطه مستکبران، به وقوع پیوسته نیز برگرفته از آموزگار بزرگ آزادی، اباعبدالله الحسین(ع) بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی ایران نیز الهام گرفته از نهضت عاشورا بوده است، بیان داشت: امروز  گفتمان انقلاب اسلامی که پرچم دار دفاع از اسلام ناب در جهان است به الگویی ارزشمند برای ملت های جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خواهران طلبه ادامه دهندگان جریانی هستند که حضرت زینب(س) پرچم دار آن بود، ادامه داد: شهدای ما نیز ادامه دهنده راهی هستند که امام حسین(ع)​ در جریان کربلا آغازگر آن بودند.

حجت لاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که فلسفه درس خواندن و تأسیس حوزه علمیه شناخت حق و حقیت و  تبیین آن برای مردم است، خاطرنشان کرد: فلسفه فعالیت دانش آموختگان حوزه های علمیه آشنایی با معارف، تعالیم و احکام دین است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه طلاب و خواهرانی که در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند انگیزه ای قوی دارند، خاطرنشان کرد: طلاب باید از ظرفیت های به وجود آمده در جهت علم آموزی بهره گیرند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که حوزه های علمیه شیعه از گذشته های دور تا به امروز وابستگی دولتی نداشتند، گفت: این استقلال و عدم وابستگی یک نقطه بسیار موفق و درخشانی در حوزه علمیه است. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های مردمی برای حمایت از مدارس علمیه بیشتر تلاش کنند، افزود: خیرین باید توجه داشته باشند که کمک به حوزه های علمیه برای نگهداری ​دین، ​نظام و انقلاب اسلامی، از بخش های دیگر مهم تر است. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم اگر  به دین باور نداشته باشند در امور دیگر نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، گفت: حوزه های علمیه کانونی هستند که فرهنگ، ​اعتقادات و باورهای مردم را تغذیه می کنند و اگر این کانون ها خاموش شوند جامعه اسلامی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات