۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۷۸۱۲۷
نماینده خبرگان رهبری:

محور تمام امور زندگی مؤمن باید حب امام باشد

نماینده خبرگان با بیان این که محبت امام و معصوم مدار محبت الهی است، گفت: تمام روابط مؤمن باید بر اساس ایمان و حب امام باشد و حب امام باید مدار همه هستی مؤمن شود.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان این تنها مقصد و آخرین منزل سلوک انسان رسیدن به مقام اخلاص در محبت است، گفت: انسان باید به جایی برسد که انگیزه او برای عبادت محبت الهی باشد.

وی افزود: مقام اخلاص در محبت بالاترین مقامی است که انسان می تواند به آن برسد، همه زندگی و روابط انسان باید بر اساس محبت الهی شکل گیرد که اگر اینگونه شد تمام زندگی او عبادت خواهد بود، این مقام به دست آمدنی بوده و طریق آن محبت به اولیای معصوم است که این وادی انسان را به اخلاص در محبت می رساند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که راه رسیدن به محبت الهی محبت به امام و اولیای الهی است، اظهار داشت: ثمره اصلی ایمان حب و بغض برای رضایت الهی است که باید اولیای الهی را دوست داشت و با دشمنان خدا دشمن بود.

وی ادامه داد: یکی از اموری که از ما نسبت به اهل بیت(ع) طلب شده محبت است که باید محبت نسبت به این بزرگواران را به هر قیمتی تحصیل کنیم، اگر انسان متعلقات دنیوی خود را بیش از خدا دوست داشته باشد قرآن می فرماید باید منتظر باشد که خداوند متعال تکلیف چنین افرادی را روشن کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که حقیقت کلمه حب امام است، ابراز داشت: بهره انسان از حب الهی به اندازه حب امام است، ثمره محبت امام همراهی و معیت است. مؤمن باید تحول معرفتی پیدا کند و قیامت را نسبت به خود نزدیک ببیند.

وی عنوان کرد: محبت امام و معصوم مدار محبت الهی است، از این رو تمام محور زندگی انسان و کارهای او باید به خب امام بازگردد، تمام روابط مؤمن باید بر اساس ایمان و حب امام باشد و حب امام باید مدار همه هستی مؤمن شود، محور خانواده، بازار و زندگی امام باید حب امام باشد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر انسان وارد بیت ولایت امام شود هیچ تجارت و مسأله ای انسان را از یاد خدا غافل نمی کند. فاسقان عهدها را بر هم ریختند و روابط را قطع کردند که با کتاب الهی اضلال می شوند، تمام روابط باید به ارتباط با امام بازگردد اما برخی روابط را قطع کردند.

وی اضافه کرد: کار سقیفه و فاسقان این است رشته الهی را قطع کردند که کتاب الهی هم به درد چنین افرادی نمی خورد، سیدالشهدا قیام کردند که بساط فسق را جمع کرده و امت را بر مداری که خداوند متعال فرمود دایر کنند./1323/

ارسال نظرات