۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۷۷۷۴۱
کارشناس مذهبی تاکید کرد؛

ارتباط با جوانان، لازمه جذب آنها به مسجد

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه جذب جوانان به مسجد یکی از راه‌های ارتباط با آنها است، گفت: برای اینکه با جوان ارتباط موثری برقرار کنیم باید وی را به مسجد جذب کرد که متاسفانه در برخی از مکان‌ها جذب جوان به مساجد مورد فراموشی قرار گرفته است.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا حسینی، کارشناس مذهبی صبح امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی که در سالن شهیدین قاسمی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در روایات متعددی در مورد احترام به والدین تاکید بسیاری شده است و خداوند متعال عمل به این موضوع را به قوم بنی اسراییل توصیه و سفارش کرده است.

وی گفت: اهمیت احترام به والدین به قدری مهم است که خداوند متعال آن را در کنار توحید خود قرار داده و در قرآن می‌فرماید شرک نورزید و به والدین خود نیکی کنید.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه در روایات آمده که اگر فردی دل یتیمی را شاد کند در بهشت مسرورتر از سایر بهشتیان خواهد بود، افزود: همچنین اگر مومنی دست نوازش بر سر یتیمی بکشد خداوند متعال در بهشت برایش قصر و منزل فراهم می‌کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نوزادان شیرخواره و کودکان، تصریح کرد: توجه به نوزادان و کودکان نیز مورد تاکید قرار گرفته و باید احترام کودک نگه داشته شود و باید با الفاظ محترمانه کودک را خطاب کرد.

وی با بیان اینکه احترام به کودکان تاثیر بسزایی در رشد شخصیت متعالی وجودی کودک دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین باید کودک را با الفاظ محترمانه صدا زد و کارهای عبادی خود را در مقابل این کودکان انجام داد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه جذب جوان به مسجد یکی از راه‌های ارتباط با وی است، ادامه داد: برای اینکه با جوان ارتباط موثری برقرار کنیم باید وی را به مسجد جذب کرد که متاسفانه در برخی از مکان‌ها جذب جوان به مساجد مورد فراموشی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: هیأت امنای مساجد به جوانان توجه بیشتری داشته باشند و با رفتار و کردار خود جوانان را جذب مسجد کنند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات