۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۷۶۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

امام حسین مصداق أتمّ و اکمل «وجه الله» است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث «خداوند دوست دارد کسانی را که امام حسین(ع) را دوست می دارند»، گفت: حب اباعبدالله(ع) ما را به خداوند وصل می کند.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در سومین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدا حضرت سید الشهدا(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که جریان کربلا، جریان نسل کشی بود، گفت: این جریان از مدینه و از آن جایی شروع شد که به خانه نورانی امیرمؤمنان(ع) هجوم بردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مجالس عزاداری دلیل زنده ماندن جریان کربلا است، اظهار داشت: امام حسین(ع) مصداق أتمّ و اکمل «وجه الله» است، بر این اساس امام حسین(ع)به بقای الهی باقی است.

وی افزود: هر چقدر متصل به ابی عبدالله(ع) شویم قلوب مان پاک تر می شود، از سوی دیگر هر چقدر قلوب پاک شود، جامعه پاک تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان حدیث «همانا شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلب شیعیان ایجاد می کند که ابداً خاموش و سرد نخواهد شد»، ابراز کرد: دلیل زنده ماندن و پویا شدن قلوب شیعیان امام حسین(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نور امام حسین(ع) سبب شد تا ما عاشورایی شویم، عنوان کرد: اساساً زنده بودن شیعه به واسطه اتصال به بلا و مصیبت امام حسین(ع) است، زیرا حضرت(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند و ما به واسطه ایشان در راه هدایت قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به حدیث «خداوند دوست دارد کسانی را که امام حسین(ع) را دوست می دارند» تأکید کرد: حب اباعبدالله(ع) ما را به خداوند وصل می کند؛ هر چقدر به ایشان متصل شویم، سرعت تکامل مان بیشتر خواهد شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات