۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۷۴۸۰
هم‌زمان با ماه محرم؛

۱۵۰ روحانی مبلغ به مساجد اسفراین اعزام شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم ۱۵۰ نفر از روحانیان مبلغ و سخنران به مساجد شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.
حجت الاسلام هادی پروین

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اعزام ۱۵۰ مبلغ و سخنران به مساجد شهری و روستایی اسفراین هم‌زمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این روحانیان به‌منظور تبلیغ ویژه ماه محرم به مساجد سطح شهرستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۵ نفر از مبلغان اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس بوده و ۱۲۵ نفر هم از روحانیان شهرستان اعم از بومی، روحانیون مستقر، هجرت و خود استقرار هستند.

حجت‌الاسلام پروین اظهار کرد: هدف از اعزام مبلغان تبیین اهداف امام حسین (ع) و نهضت عاشورا و بیان مسائل اجتماعی و روشنگری نسبت به وضعیت اقتصادی و اهداف شوم استکبار است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان اسفراین اضافه کرد: مبلغان افزون بر مساجد و حسینیه‌ها در مدارس، زندان‌ها،‌ کمپ‌های ترک اعتیاد نیز حضور داشته و برنامه‌های مشاوره و تبلیغ چهره به چهره دارند.

وی با اشاره به شرکت روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد اسفراین در همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه ماه محرم در مرکز استان، گفت: هدف از اعزام روحانیان به همایش مزبور تغذیه فکری و توجیه روحانیان نسبت به مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بود که توسط سخنرانان کشوری و مسؤولان ارشد استانی انجام گرفت.

حجت‌الاسلام پروین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید هیأت‌های مذهبی و برگزارکنندگان برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی و عزاداری‌ها برای ارتقای کمی و کیفی مراسم‌ها بکوشند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات